پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب : 12334
آیت الله حسینی بوشهری:

رمز ماندگاری نشریه " مکتب اسلام" استقامت اعضا و اعتدال آن بود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور رمز ماندگاری نشریه مکتب اسلام را استقامت اعضا و نویسندگان و اعتدال این نشریه دانست.
رمز ماندگاری نشریه " مکتب اسلام" استقامت اعضا و اعتدال آن بود
به گزارش قم نیوز، سید هاشم حسینی بوشهری در همایش تجلیل از نیم قرن فعالیت و انتشار نشریه " مکتب اسلام" که پیش از ظهر پنج شنبه در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه وجودی این همایش پاسداشت تلاش های بنیان گذاران نشریه وزین مکتب اسلام است.

وی ادامه داد: اساتید به ما آموخته اند که جهاد انواع دارد که یکی جهاد با نفس، دیگری جهاد با دشمن بیرونی و سومی نوع نیز جهاد در عرصه علم است.

حسینی بوشهری افزود: بزرگانی که در این مراسم به عنوان بنیان گذاران نشریه مکتب اسلام تقدیر می شوند افرادی اند که به پاس تلاش مداومشان شب و روز را نشناختند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: بزرگانی که نیم قرن پیش این مجله را منتشر کردند در آن زمان فضلای جوانی بودند و هم اکنون این عزیزان علمای عالم اسلام اند.

وی تاکید کرد: در زمان انتشار نخستین شماره های این نشریه فضای کشور یک فضای تاریکی بود، به همین منظور در شماره نخست این نشریه تصویر کره زمین چاپ شد و نشان داد که این نشریه یک رسالت جهانی دارد.

حسینی بوشهری افزود: بزرگان این نشریه این دغدغه را داشتند که مراجع بزرگ به آن ها خرده نگیرند و حرمت مراجع را رعایت کنند و همینگونه نیز شد.

وی با بیان اینکه امروز نیز عده ای در حوزه هستند که نمی خواهند کارهای جدی مانند این کار صورت گیرد، گفت: آن زمان نیز عده ای اینگونه وجود داشتند و نامه هایی خدمت آیت الله بروجردی ارسال می کردند تا جلوی انتشار این نشریه گرفته شود اما ایشان با طبعی بلند از این نشریه حمایت کردند و خواستار ادامه انتشار آن شدند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: آیت الله مکارم شیرازی به عنوان یکی از بنیان گذاران این نشریه عالمی اند که در سن ۲۴ سالگی اجازه اجتهاد گرفتند و توانستند صاحب امتیاز نشریه شوند.

وی ادامه داد: رمز ماندگاری این نشریه استقامت نویسندگان و اعتدال این نشریه بود، همچنین از دیگر امتیازان این مجله می توان به مخاطب شناسی صحیح، آگاهی به زمان، تواضع علمی و زبان بیان ساده مطالب اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز علما و فضلا باید شرایط و توطئه های دشمنان را درک کنند، گفت: روزنامه نویسی و مجله نویسی یک جرم در فضای حوزه های علمیه آن زمان تلقی می شد اما امروز دیگر آنگونه نیست.

حسینی بوشهری تاکید کرد: تیراژ ۱۲۰ هزاری آن روز این نشریه در جای خود رکورد شکنی بود و نمی توان آن را نادیده گرفت، این مجله امروز نیز باید درخشش آن زمان خود را احیا کند و در مقابل سایر مجله ها به عنوان نشریه ای وزین ظاهر شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcc01qs.2bqi18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما