جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : 12340

همایش روز مهندس و خواجه نصیر الدین طوسی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: همایش گرامیداشت روز مهندس و خواجه نصیر الدین طوسی با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در تالار اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد.
همایش روز مهندس و خواجه نصیر الدین طوسی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، در این همایش که با حضور استاندار، شهردار، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای شهر و جمعی از نخبگان و مهندسان برگزار شد، مهندس هاشمی رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بر اهمیت اشتغال زایی و توجه به ظرفیت های شغلی جامعه مهندسین تاکید کرد.

همچنین در این مراسم مهندس پیریایی استاندار قم با بیان ضرورت حضور یک نماینده در شورای مرکزی مهندسین در تهران، خواستار ارزیابی مشکلات و چالش های موجود در نظام مهندسی شد و گفت:در قم باید مهندسی اسلام و معماری دینی باید حرف نخست را در کشور بزند که این امر نیازمند همدلی و همراهی جامعه مهندسین و مسئولان است.

گفتنی است در ادامه نیز مهندس نصرالهی مدیر کل راه و شهرسازی استان قم نیز با گرامیداشت خواجه نصیر الدین طوسی به عنوان اندیشمند و دانشمند ایرانی بزرگ خاطرشنان کرد:بیش از ۸۰۰ سال از درگذشت این دانشمند می گذرد و روز مهندس با نام این پژوهشگر و تلاش گر بزرگ علمی احیاء شده است.

لازم به ذکر است مهندس مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز با اشاره به عضویت سه هزار مهندس در نظام مهندسی استان اذعان داشت:ارتقاء کارآمدی مطابق با بیانات مقام معظم رهبری می تواند فعالیت و خدمات مهندسین را توسعه بخشد و برای ظرفیت های شغلی راهکاری مناسب باشد.

بر اساس این گزارش نیز دبیر همایش گرامیداشت روز مهندس با اشاره به گوشه هایی از فعالیت های علمی و پژوهشی خواجه نصیر الدین طوسی اظهار کرد:این دانشمند بزرگ پس از بوعلی سینا خدمات گسترده ای را ارائه کرد به ویژه در ستاره شناسی رصد خانه مراغه را راه اندازی کرد که هم اکنون در موزه لندن برای عموم بازدیدکنندگان در آمده است.

مهندس حمید دهنوی تصریح کرد:پیشرفت های مهم علمی حاصل حضور اندیشمندانی است که با کمترین امکانات بهنترین آثار را از خود به جای گذاشته اند اما جهانیان به هنر انها می بالند و به آن افتخار می کنند و حتی بسیاری از آثار خواجه نصیر الدین طوسی به زبانهای خارجی چراغ هدایت بسیاری از دانشجویان جهان قرار گرفته است.

خاطرنشان می شود کلیپی از مهندسان مرحوم در سال جاری پخش و یاد و خاطره این مهندسان پیشکسوت و جوان گرامی داشته شد همچنین شرکت کنندگان در کنار یکدیگر به قرائت و تحلیف سوگند نامه مهندسی پرداختند و در پایان از اولین مجله شنیداری مقررات ملی ساختمان در کشور نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjytev.uqe8xzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما