جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : 12115
مقومي خواستار شد:

مردم در ساخت و ساز‌ها مهندسان را به عنوان امین و مشاور خود بدانند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، از مردم خواست تا در ساخت و ساز‌ها نسبت به رعایت مقررات ملی ساختمان اهتمام داشته باشند و ضمن جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های ملی، مهندسان را به عنوان مشاور و امین خود بدانند.
مردم در ساخت و ساز‌ها مهندسان را به عنوان امین و مشاور خود بدانند
به گزارش قم نیوز، مهندس امین مقومی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در آستانه پنجم اسفندماه سالروز بزرگداشت خواجه نصرالدین طوسی، دانشمند بزرگ ایرانی و روز مهندس ایراد شد، با بیان اینکه قانون نظام مهندسی ساختمان در سال ۷۴ از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرمودند، قانون نظام مهندسی خوب است، منتها باید آن را به مرحله اجرا رساند و نگذاشت مورد غفلت قرار گیرد.

وی ادامه داد: خانه پناهگاه هر انسان است و باید کاری کرد که هر خانواده در آن احساس امنیت کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با اشاره به رونمایی از سند چشم‌انداز سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ابراز داشت: در این سند، سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین مرجع و مورد اعتماد‌ترین نهاد مستقل در نزد افکار عمومی در امور مرتبط با ساخت و ساز است.

وی تصریح کرد: این سازمان با تکیه بر توان علمی جوانان برومند کشور و تجربیات متخصصان عرصه ساخت و ساز تلاش می‌کند سلامت و امنیت جسمی و روحی شهروندان و کالبد شهر‌ها را از لحاظ ساختاری و دیداری تامین کند.

دو هزار و ۶۰۰ نفر از مهندسان قمی، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند
مقومي گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر از مهندسان قمی در رشته‌های هفتگانه، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان قم هستند که ظرفیت تخصصی خوبی برای استان به شمار می‌روند.

وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، در سال ۹۱ توانست رتبه بر‌تر رعایت مقررات ملی را از سوی وزرات راه و شهرسازی کسب کند.

وي با اشاره به گسترش ارتباط سازمان نظام مهندسی قم با دستگاه‌های اجرایی استان افزود: طراحی موزه انقلاب در کنار خانه امام راحل، به صورت رایگان توسط مهندسان نظام مهندسی قم صورت گرفت و همکاری‌های خوبی نیز با ستاد بازسازی عتبات عالیات داشتیم و کمک‌های مالی و فنی خوبی در پروژه‌های مختلف این ستاد، بویژه در کاظمین صورت گرفته است.

مقومی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در زمینه طراحی و نظارت، خدمات فنی رایگانی به ساخت مساجد و حسینیه‌ها داده و جهت تکریم خانواده‌های معظم شهداء، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌کند.

وي افزود: سازمان نظام مهندسی قم، از سال ۸۳ مبادرت به صدور شناسنامه‌های فنی و ملکی برای ساختمان‌ها کرده که تا کنون تعداد ۸ هزار شناسنامه صادر شده است.

برنامه‌های روز مهندس در قم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم در ادامه با بیان اینکه پنجم اسفندماه، سالروز بزرگداشت خواجه نصرالدین طوسی و روز مهندس افزود: امروز با گذشت ۷۵۴ سال از درگذشت این دانشمند و حکیم بزرگ ایرانی، یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم که سازمان نظام مهندسی قم نیز در این راستا همایش روز مهندس را در روز پنج شنبه ۱۰ اسفندماه برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های روز مهندس در قم ابراز داشت: برنامه اهدا خون اعضای سازمان به نیازمندان، آغاز الکترونیکی شدن بازرسی گاز، برگزاری یادواره شهدای مهندس در قم و همچنین امضاء تفاهم نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و حوزه‌های علمیه از دیگر برنامه‌های روز مهندس است.

مقومی در ادامه به برخی از اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اشاره کرد و عنوان داشت: راه اندازه نظام پیشنهادات در سازمان، نظارت بر حسن اجرای پروژه‌ها از سوی تیم نظارت عالیه، آموزش رایگان مهندسان، تدوین منشور همکاری با دستگاه‌ها و فعالیت در زمینه‌های اخلاق مهندسی و معماری اسلامی ایرانی بخشی از اقدمات صورت گرفته از سوی این سازمان است.

مهندسان قمی خدمات خوبی به مسکن مهر ارائه کردند
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، همچنین عنوان کرد: در بخش مسکن مهر نیز مهندسان استان خدمات خوبی به این پروژه مهم ملی ارائه کردند و در مدت ۴ ماه بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی را طراحی کردند و هم اکنون نیز که در مراحل پایانی این پروژه قرار داریم خدمات ویژه در زمینه بازرسی گاز، پایان کار و صدور شناسنامه فنی ملکی ارائه می‌شود.

وی در پایان از مردم استان خواست تا در ساخت و ساز‌ها نسبت به رعایت مقررات ملی ساختمان اهتمام داشته باشند و ضمن جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های ملی، مهندسان را به عنوان مشاورو امین خود بدانند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjivev.uqe8vzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما