سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : 12041
مقومی تأكيد كرد:

مشاوران غیر بومی آسیبی برای اشتغال مجموعه‌های تخصصی در قم است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بيان اينكه حضور مشاوران غیر بومی در قم آسیبی برای اشتغال مجموعه‌های تخصصی استان است، بر استفاده از پتانسیل نیروهای متخصص بومی براي ساختمان سازي در قم تأكيد كرد.
مشاوران غیر بومی آسیبی برای اشتغال مجموعه‌های تخصصی در قم است
به گزارش قم نیوز، امین مقومی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه پنجم اسفندماه روز مهندس با بیان اینکه سند راهبردی نظام مهندسی ساختمان کشور رونمایی شده و به استان‌ها اعلام شده است، گفت: این سند مبنای مناسبی برای برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در استان‌ها است.

وی گفت: نظام مهندسی قم در مقوله معماری اسلامی با تشکیل کمیته و نظارت بر ضوابط کلی در این زمینه رسیدگی لازم را انجام داده است و امیدواریم بتواند با فعالیت بیشتر به اهداف مورد نظر دست یابد.

تشکیل دبیرخانه کشوری در زمینه اخلاق مهندسی در قم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: در بحث اخلاق مهندسی نیز دبیرخانه کشوری در قم تشکیل شده و در دانشگاه‌های قم درس اخلاق مهندسی تدریس می‌شود و با استقبال خوب دانشجویان نیز مواجه شده است.

وی ادامه داد: در زمینه اخلاق مهندسی از آنجایی که قم دبیرخانه کشوری محسوب می‌شود اقدامات پژوهشی بسیاری در حال انجام است که از آن جمله می‌توان به پیگیری انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه امیرکبیر برای انجام اقدامات پژوهشی اشاره کرد، همچنین با حضور رئیس نظام مهندسی کشور تفاهم نامه‌ای میان حوزه علمیه و نظام مهندسی در زمینه انجام اقدامات پژوهشی امضا خواهد شد.

نظارت ناظرین عالیه راه و شهرسازی بر فعالیت مهندسین

مقومی با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد مهندسین یکی دیگر از اقدامات سازمان نظام مهندسی است، افزود: سازمان نظام مهندسی از گذشته نظارت خوبی در این زمینه داشته است که با افزایش تعداد اعضا باید نظارت‌ها نیز تقویت شود که به این منظور ناظرین عالیه راه و شهرسازی استان به منظور تقویت نظارت بر خدمات مهندسین تشکیل شده است و بازدیدهایی نیز از پنج شهر استان قم انجام شده و در شهر قم نیز بازدید‌ها به صورت هفتگی و روزانه است و در صورت مشاهده تخلف موارد به شورای انتظامی برای رسیدگی ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته ۷۵ پرونده به شورای انتظامی ارجاع شده است که از این پرونده‌ها ۲۱ مورد انصراف از شکایت، یک مورد رد شکایت، ۲ مورد پرونده‌های در جریان و ۳۱ مورد نیز آرای صادره بوده است و ۱۵ مورد از آرا نیز درخواست تجدید نظر شده است.

حضور نیروهای غیر بومی در قم آسیبی برای اشتغال مجموعه‌های تخصصی بومی است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با اشاره به اینکه استفاده از پتانسیل نیروهای بومی استان قم اهمیت بسیاری دارد، افزود: در قم با توجه به اینکه نزدیک به پایتخت است، مشاوران غیر بومی زیادی حضور دارند که این امر آسیبی برای مجموعه تخصصی استان محسوب می‌شود که نخستین آسیب آن در خصوص اشتغال مجموعه‌های تخصصی استان است.

وی ادامه داد: از دیگر آسیب‌های حضور مشاوران غیر بومی است که نقشه‌هایی که داده می‌شود ممکن است مصالح آن نیز برای استان دیگر باشد که این امر نیز آسیبی برای تولیدکنندگان بومی مصالح محسوب می‌شود.

مقومی بیان کرد: از شنبه پنجم اسفندماه همزمان با روز مهندس ثبت خدمات بازرسی گاز کاملا الکترونیکی می‌شود و چنانچه مالک و یا مجری بخواهد برای ثبت بازرسی اقدام کند با مراجعه به سایت سازمان از طریق اینترنتی ثبت نام کرده و اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی گفت: از روز مهندس بازرسی کنتور‌های آب و فاضلاب نیز طی تفاهم نامه امضا شده با شرکت آب و فاضلاب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchzvnz.23nikdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما