شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 12373
منبع : قم نیوز
حجت الاسلام حسینی :

میزبانی از مسافران نوروزی قم باید با رویکرد مذهبی و فرهنگی باشد

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، تاکیدکرد: آراستگی محیط شهری مطابق با فضای معنوی حرم کریمه اهل بیت (س) باید در اولویت برنامه‌های نوروزی امسال قرار گیرد.
میزبانی از مسافران نوروزی قم باید با رویکرد مذهبی و فرهنگی باشد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید مهدی حسینی در جلسه ستاد برگزاری جشنواره صدای بهار قم که با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌ها و نهادهای مذهبی و فرهنگی استان برگزار شد، گفت: شأن و جایگاه ویژه قم به عنوان یک شهر مذهبی و پایگاه دینی اقتضاء می‌کند مقوله گردشگری در این استان متمایز از سایر نقاط کشور باشد.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام جدی به انجام برنامه‌های مذهبی و فرهنگی فاخر برای زایران ورودی به استان اظهار داشت: تهیه و عرضه بسته‌های فرهنگی مناسب و آراستگی محیط شهری مطابق با فضای معنوی حرم کریمه اهل بیت (س) باید در اولویت برنامه‌های نوروزی امسال قرار گیرد.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه نیز در این جلسه اولویت اول توسعه شهر قم را موضوع گردشگری و زیارت آن برشمرد و گفت: هم‌اکنون حدود ۲ هزار گردشگر خارجی که اغلب آنها عراقی هستند بصورت روزانه وارد استان قم می‌شوند و این تعداد با بهره‌برداری از فرودگاه قم بطور چشمگیری افزایش می یابد.

حمید مکارم شیرازی افزود: وضعیت مناسب فرهنگی و تبلیغی استان قم برای میزبانی از گردشگران بویژه گردشگران خارجی در صدور انقلاب اسلامی به سایر نقاط جهان تاثیر بسزایی دارد و همگان باید برای رسیدن به این مقصود تلاش کنند.

در پایان این جلسه دستگاه ها و نهادهای مختلف فرهنگی استان برنامه های ویژه دستگاه متبوع خود را برای ایام نوروز و همچنین بزرگداشت دهه فاطمیه در آن ایام اعلام کردند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfmmdy.w6d0eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما