يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : 12438
شعاعی مهر خبر داد:

سومین المپیاد قرآن و عترت از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از برگزاری سومین المپیاد قرآن و عترت از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خبر داد.
سومین المپیاد قرآن و عترت از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می شود
به گزارش قم نیوز، علی اصغر شعاعی بیان کرد: سومین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بخش کتبی در اواخر فروردین ماه و بخش شفاهی در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۲ برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه نفرات برتر به جشنواره ملی دانشجویان کشور معرفی می شوند افزود: تاکنون ۱۰ دوره از این مسابقات سراسری از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با حضور نفرات برتر دانشکده های علوم قرآنی برگزار می شود.

مدیر مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: از سال ۸۹ با افزایش بخش مسابقات کارمندان و اساتید این مسابقات با عنوان المپیاد قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار شده است.

وی گفت: در بخش شفاهی، دانشجویان در رشته های تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء به صورت حضوری و در رشته های مداحی، سخنرانی، تواشیح، دعاخوانی و اذان و اساتید در رشته های تحقیق، ترتیل، حفظ پنج جزء، کارمندان در رشته های ترتیل، قرائت، حفظ پنج جزء و اذان در اردیبهشت ماه سال ۹۲ به رقابت می پردازند.

شعاعی بیان کرد: در بخش کتبی دانشجویان در رشته های دیدگاه و سیره معصومین، احکام، فرازهایی از قرآن و عترت، مفاهیم قرآن، قرآن شناسی، ترجمه و مفردات قرآنی و اساتید و کارکنان در رشته های تفسیر اساتید و احکام کارمندان ۲ رشته در بخش های اساتید و کارمندان در اواخر فروردین ماه سال ۹۲ به رقابت می پردازند.

وی گفت: لازم به ذکر است که سومین دوره المپیاد در مجتمع یاوران مهدی واقع در جمکران برگزار می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: مرحله مقدماتی بخش شفاهی در بهمن ماه در کلیه دانشکده ها برگزار شده که نفرات برتر به المپیاد راه یافته اند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdch6knz.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما