چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 12463
در هفته منابع طبیعی:

33 پروژه منابع طبیعی در قم افتتاح می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از افتتاح 33 پروژه در قم همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد.
33 پروژه منابع طبیعی در قم افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان عصر امروز در مراسم جشن بزرگ کاشت نهال که همزمان با روز درختکاری در پارک جنگلی کوثر برگزار شد ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و درختکاری اظهار کرد: شهرداری قم طی سال‌های گذشته و سال جاری رویکرد بسیار خوب و مثبتی نسبت به فضای سبز داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت‌های انجام شده در زمینه فضای سبز، سرانه فضای سبز پایین بوده و نیاز به فعالیت بیشتر در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم عنوان داشت: با توجه به توسعه ریزگردها و واقع شدن شهر قم در حاشیه اراضی بیابانی چاره‌ای به جز توسعه فضاهای سبز شهری نداریم.

وی با اشاره به مطالعه مناطق اطراف شهر قم گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته از سوی مشاور روزانه علاوه بر آلودگی خودروها، کارخانه‌ها و واحدهای آلاینده، ۵۰۰ تن گرد و غبار بر روی شهر قم می‌نشیند.

عفتان ادامه داد: باید برای حل این مشکل فعالیت‌های خود را سرعت دهیم و با اتحاد و همدلی در زمینه توسعه فضای سبز تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۶ هزار هکتار عرصه بیابانی در استان وجود دارد و این در حالی است که استان قم دارای حدود ۱۳ هزار هکتار عرصه جنگلی به صورت درختچه‌ای و پراکنده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به مقایسه سرانه فضای سبز استان نسبت کشور گفت: سرانه فضای سبز استان قم نسبت به کشور دارای نسبت یک به ۵۰ است که در این زمینه به تلاش بیشتری نیاز داریم.

وی عنوان داشت: احداث پارک‌هایی مانند بوستان علوی، غدیر و معصومیه در دستور کار این اداره قرار گرفته و برای تجهیز و بهره‌برداری به شهرداری واگذار می‌شود.

عفتان یادآور شد: بوستان اسلام‌آباد از جمله پارک‌هایی بوده که با مساحت ۲۳۰ هکتار به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان داشت: کلنگ بزرگترین پارک جنگلی استان به نام ثامن الائمه(ع) در ابتدای جاده قم - گرمسار در سال گذشته به زمین زده شد که اعتبارات آن از محل سفر مقام معظم رهبری تأمین می‌شود و به زودی به فاز دوم این طرح وارد می‌شویم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از افتتاح ۳۳ پروژه در هفته منابع طبیعی خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۶۷ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد که حدود ۳۸۰ هکتار آن در ارتباط با توسعه فضای سبز در ارتفاعات و مناطق مستعد استان است.

وی با اشاره به طرح جنات گفت: این طرح شامل درختکاری است که در حاشیه اتوبان قم تهران صورت گرفته و به طور مجدد با آب شرب مناسب و آبیاری قطره‌ای این منطقه را احیا کرد.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcfmjdy.w6d0vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما