جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب : 12503
منبع : قم نیوز
شهردار قم پيشنهاد داد؛

اختصاص درصدي از بودجه شهرداري به منظور اجراي كارهاي فرهنگي

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: چند سالي توجه به امر پژوهش و آموزش مورد توجه مسئولان است و يك درصدي را از بودجه براي كار پژوهش و تحقيق و آموزش در نظر مي‌گيرند و درخواست بنده اين است كه مصوبه اي را داشته باشيم تا درصدي از بودجه شهرداري‌ها به كارهاي فرهنگي و فرهنگ سازي اختصاص داده شود.
اختصاص درصدي از بودجه شهرداري به منظور اجراي كارهاي فرهنگي
به گزارش قم نیوز، محمد دلبري در سي و يكمين همايش خادمين فرهنگي شوراهای اسلامی و شهرداري‌هاي كشور در قم با اشاره به اهميت كار فرهنگي در مديريت شهري گفت:‌ امروزه كار مديريت در شهرها بيشترين تنوع را در همه سازمان‌ها و نهادها دارد و اولا بودن كارهاي فرهنگي بر همه فعاليت‌ها بر هيچ كس پوشيده نيست.

وي تصريح كرد: ما اعتقاد داريم كار فرهنگي اساس و پايه همه امور است و اگر قبل از اجراي كارها موضوع فرهنگ سازي انجام نشود همانند آن ساختماني است كه فنداسيون آن به درستي طراحي نشده است.

شهردار قم با تاكيد بر انجام كارهاي فرهنگي گفت: در همه امور وظايف مديريت شهري بايد قبل از اينكه آن هزينه را انجام دهيم بايد كار فرهنگي آن انجام شود تا فرهنگسازي در كارها صورت گيرد.

دلبري تصريح كرد: در امور عمراني و مباحث حمل و نقل و ترافيك هم هر كاري كه در اين زمينه انجام مي دهيم اگر فرهنگ سازي را نداشته باشيم به نقطه مطلوب نمي رسيم.

شهردار قم عنوان داشت: موضوع فرهنگ تنها به مبحث فرهنگ ديني بر نمي‌گردد و هر كاري را بايد با مباحث فرهنگي پيش برد تا نتيجه مطلوب داشته باشد.

وي در ادامه گفت: چند سالي توجه به امر پژوهش و آموزش مورد توجه مسئولان است و يك درصدي را از بودجه براي كار پژوهش و تحقيق و آموزش در نظر مي‌گيرند و درخواست بنده اين است كه مصوبه اي را داشته باشيم تا درصدي از بودجه شهرداري‌ها به كارهاي فرهنگي و فرهنگ سازي اختصاص داده شود.

دلبري عنوان داشت: همچنين شما شهردار را موظف كنيد كه براي هزينه كرد اين بودجه برنامه ارائه دهد تا شاهد گسترش برنامه‌هاي فرهنگي باشيم.

شهردار قم افزود: اگر امروز در جهان بيداري اسلام را شاهد هستيم و موضوع عاشورا را اگر بعد از گذشت هزاران سال مي بينيم به دليل كارهاي فرهنگي است كه حضرت زينب(س) انجام داد.

دلبري گفت: براي حفظ و نگه داشت اين نظام كه خون هزاران شهيد براي اين نظام هديه شده به پيشگاه حضرت احديت و اينكه جانبازان عزيزي درد و رنج آن دوران را تحمل مي‌كنند اين دستاورد را بايد با كار فرهنگي حفظ كنيم.

شهردار قم بيان داشت: اگر در شهرها شاهد هزينه‌هاي موازي و مظاعف هستيم با فرهنگ سازي در همه زمينه‌ها اين مشكل برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaemn6.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما