سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : 12576
مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد:

راه‌اندازی 2 مرکز جدید مشاوره ژنتیک / افتتاح مجهزترین سالن ورزشی معلولان کشور در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: با راه اندازی دو مرکز مشاوره ژنتیک در قم تعداد این مراکز به پنج مورد افزایش می‌یابد.
راه‌اندازی 2 مرکز جدید مشاوره ژنتیک / افتتاح مجهزترین سالن ورزشی معلولان کشور در قم
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاجی مظفری در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد با بیان اینکه مهم‌ترین قدم در راستای آسیب‌های اجتماعی، مشکلات و معلولیت‌ها اقدامات پیشگیرانه است، اظهار داشت: خوشبختانه با اقداماتی که در امر پیشگیری در سال ۹۰ در استان قم انجام شده بیش از ۴۰ درصد ورودی ما کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در سال ۸۹ دو هزار نفر ورودی داشتیم که این میزان در سال ۹۰ به کمتر از ۱۲۰۰ مورد رسید.

شنوایی تمام متولدین ۹۰ و ۹۱ سنجش شد

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در خصوص ناشنوایی و کر و لال شدن بچه‌های نوزاد اظهار داشت: ما تنها استانی هستیم که صددرصد متولدین استان در سال ۹۰ و ۹۱ را مورد شنوایی سنجی قرار دادیم.

وی افزود: این امر سبب شده است هر کودکی که مشکل شنوایی دارد، شناسایی شود و تحت درمان قرار گیرد و از معلولیت شنوایی جلوگیری شود.

مراکز مشاوره ژنتیک قم افزایش یافت

حاجی مظفری با اشاره به اهمیت مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اظهار داشت: در همین راستا ما سه مرکز مشاوره خود را به ۵ مرکز افزایش دادیم و تا سه ماهه نخست سال آینده دو مرکز مشاوره دیگر اضافه خواهیم کرد تا مردم بتوانند از خدماتی که دولت دارد استفاده کنند.

وی با اشاره به کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی در استان قم نسبت به سال های گذشته خاطرنشان کرد: این نتیجه اقدامات خوبی است که دولت انجام داده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم یادآور شد: وجود پایگاه خدمات مددکاری اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و وجود اورژانس اجتماعی سبب شده است ورودی ما به مراکز نسبت به سنوات گذشته به شدت کاهش پیدا کند اگر چه استان قم زائر پذیر و مهاجر پذیر است.

کارکنان ادارات، آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌بینند

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌ها همکاران ما در خصوص آموزش ارتباط خانواده، مهارت زندگی، فرزندپروری، پیشگیری از اعتیاد و... به ادارات استان مراجعه می کنند که امیدواریم روسای ادارات همکاری لازم را داشته باشند.

حاجی مظفری عوامل وراثتی و عوامل محیطی را از علل معلولیت‌ها عنوان کرد و افزود: در خصوص پیشگیری از عوامل محیطی که تصادفات از آن جمله است برای نخستین بار امسال همکاران ما در کنار تیم ستاد تسهیلات زائران حاضر می‌شوند و بسته‌های آموزشی را در اختیار رانندگان قرار می‌دهند تا بتوانیم از این طریق از بروز معلولیت ها پیشگیری کنیم.

 بزرگترین و مجهزترین سالن ورزشی ویژه معلولین در قم

وی همچنین از افتتاح سالن ورزشی مخصوص معلولین در قم خبر داد و گفت: این سالن از بزرگترین و مجهزترین سالن‌های کشور ویژه معلولین است که ان‌شاءالله در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان قم حضور رئیس جمهوری در ایام عید در کنار ایتام را از سنت‌های حسنه ذکر کرد و گفت: ان‌شاءالله امسال نیز همانند سال‌های گذشته در ایام عید در خدمت استاندار در کنار بچه های یتیم عید را برگزار خواهیم کرد که امیدواریم روسای ادارات نیز در این زمینه پیشگام باشند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcaimn6.49nu015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما