دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 15223
مدیرکل بهزیستی استان قم:

1500 معلول جسمی حرکتی زیرپوشش بهزیستی هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: 1500 نفر از معلولان جسمی و حرکتی با شرایط خاص زیرپوشش بهزیستی قم هستند و خدمات دریافت می‌کنند.
1500 معلول جسمی حرکتی زیرپوشش بهزیستی هستند

به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاجی مظفری با بیان اینکه شرایط نگهداری از معلولان به ویژه خانم‌ها بسیار دشوار است گفت: در حال حاضر 1500 نفر معلول با شرایط ویژه در استان قم زیر نظر سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه از 1500 معلول جسمی حرکتی ذکر شده هزار نفر در منزل نگهداری می‌شوند ابراز داشت: نگهداری 500 نفر دیگر از این افراد نیز در مراکز زیر نظر سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم تاکید کرد: با توجه به اینکه برای نگهداری این افراد لوازم پزشکی خاصی نیاز است که هزینه‌های فراوانی دارد در این راستا به صورت میانگین ماهی 300 هزار تومان باید لوازم پزشکی برای ایشان تهیه شود.

وی به برنامه‌های این سازمان در بخش اجتماعی اشاره و بیان کرد: در حوزه شبه خانواده میانگین 150 تا 200 کودک با شرایط خاص نگهداری می‌شوند که برخی از این کودکان هیچ کسی را ندارند تا تکفل آنها را عهده دار شود.

حاجی مظفری خاطرنشان کرد: این کودکان بی‌سرپرست در هویت خود دچار خلاء هستند و همکاران در سازمان بهزیستی نگهداری و پرورش این کودکان را به عهده دارند.

وی تعداد معلولان زیر پوشش بهزیستی در استان قم را 27 هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد 10 هزار نفر معلول جسمی حرکتی، چهار هزار نفر نابینا و یک هزار نفر ناشنوا و کم‌شنوا هستند.

انتهای پیام/122

https://qomnews.ir/vdcc1iqs.2bqpi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما