> شناسایی 145 کودک ناشنوای قمی در طرح غربالگری شنوایی | قم نیوز
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 15236
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم خبر داد:

شناسایی 145 کودک ناشنوای قمی در طرح غربالگری شنوایی

قم نيوز : قم نیوز: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی قم با بیان اینکه تمام کودکان استان زیرپوشش طرح غربالگری قرار گرفتند، گفت: در این راستا 145 کودک ناشنوا و کم‌شنوا شناسایی شدند و در چرخه درمان قرار گرفتند.
شناسایی 145 کودک ناشنوای قمی در طرح غربالگری شنوایی
به گزارش قم نیوز، هادی کریمی اصل با اشاره به مسئولیت سنگین سازمان بهزیستی در انجام وظایف گوناگون اظهار کرد: معاونت‌های بهزیستی استان قم در دو سال گذشته توانسته‌اند گام‌های بلندی در راستای ساماندهی معلولان و کمک به آنان بردارند.
 
وی از جمله اقدامات اداره کل بهزیستی استان قم را اجرای طرح غربالگری شنوایی سنجی برای کودکان تازه متولد شده ذکر کرد و افزود: 100 درصد کودکان تازه متولد شده در استان قم زیرپوشش طرح غربالگری قرار گرفتند و در این راستا 145 کودک ناشنوا و کم‌شنوا شناسایی شدند.
 
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قم از وجود مرکزی تخصصی برای شنوایی سنجی کودکان استان خبر داد و گفت: این مرکز برای شنوایی سنجی کودکان دارای معلولیت شنوایی مادرزادی در نظر گرفته شده است.
 
*شناسایی 90 کودک کم بینا در قم
 
وی طرح پیشگیری از تنبلی چشم را برای کودکان سه تا شش سال مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته حدود 90 نفر از کودکانی که دارای اختلال بینایی بودند شناسایی شدند و در چرخه درمانی قرار گرفتند.
 
کریمی اصل از دیگر برنامه‌های معاونت پیشگیری بهزیستی استان قم را حمایت از معتادان دانست و اضافه کرد: در طول سال گذشته 6 هزار معتاد پرخطر در استان قم مورد حمایت قرار گرفتند.
 
وی افزود: همواره معتادان به وسیله تیم‌های سیار شناسایی و به مراکز بهزیستی تحویل داده می‌شوند که در این راستا 3 هزار و 700 نفر شناسایی شدند.
 
*‌ثبت بیش از 38 هزار تماس با مرکز مشاوره ندای بهزیستی
 
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم گفت: مشاوره تلفنی از دیگر خدماتی است که به صورت عمومی به مردم ارائه می‌شود.
 
وی با اعلام شماره 1480، میزان تماس‌های سال گذشته را بیش از 38 هزار تماس ذکر کرد و گفت: مردم در تماس با این شماره می‌توانند به صورت رایگان مشاوره دریافت کنند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcg3x9q.ak9nw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما