دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 15850
قم نیوز گزارش می دهد:

حضور سفیران سلامت در مناطق محروم قم

قم نيوز : قم نیوز: جهادگران بسیجی گروه جهادی سفیران سلامت متشکل از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم اردوی جهادی خود را در روستاهای محروم استان برگزار کردند.
حضور سفیران سلامت در مناطق محروم قم
به گزارش قم نیوز، اردوهای جهادی، مجموعه‌ای از اقدامات خودجوش است که توسط طلاب حوزه‌های علمیه، دانشجویان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردمی در روستاها و  مناطق محروم کشور برگزار می‌شوند و بنابر تخصص، کارآیی و توانایی‌های اعضای گروه خدمات مختلف عمرانی، کشاورزی، پزشکی، آموزشی و فرهنگی به افراد این مناطق ارائه می گردد. 
                              
 اردوهای جهادی فقط یک حرکت فرهنگی، عمرانی و یا خدماتی نیست بلکه مجموعه کاملی است که آثار و برکات آن سه گروه مردم و اهالی مناطق محروم، جهادگران شرکت‌کننده در این حرکت‌ها و مسئولان و مدیران منطقه‌ای را شامل می شود.
 
مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اجرای اردوهای هجرت چنین می‌فرمایند: این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند؛ از لحاظ مادی، از لحاظ امور روزمره زندگی، از لحاظ معنوی و هدایت، بهره‌مند میشوند.
 
مسلماً کلمات به تنهایی قادر نخواهند بود این آثار و برکات را با همه  گستردگی که دارد بیان کنند. باید اردوی جهادی رفت و این آثار و برکات را از نزدیک دید و حس کرد.
 
گروه جهادی سفیران سلامت متشکل از دانشجویان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی قم است که چند سالی در عرصه خدمت‌رسانی به اهالی روستاهای مناطق محروم چه در استان قم و چه در کشور حضور جدی دارد و به ارائه خدمات درمانی در این مناطق می‌پردازد.
 
محمود تیموری مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم به تشریح فعالیت‌های گروه جهادی این دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم با عنوان سفیران سلامت متشکل از 40 دانشجوی دختر و پسر از هفتم تا 15 شهریور ماه اقدام به برگزاری اردوی‌ جهادی در روستاهای محروم استان قم کرد.
 
وی ادامه داد: این حرکت جهادی با اجرای طرح غربالگری در روستای کاج از توابع بخش قمرود، میرآباد و کوه‌سفید با مشارکت دانشجویان بسیجی سال آخر پزشکی، یک پزشک عمومی، یک ماما و چند نفر از همکاران بخش آزمایشگاهی به اجرا رسید.
 
مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: پس از غربالگری بیماری‌های خاص، کسانی که نیاز به ارجاع به قم داشتند به متخصصین ارجاع داده شده و مابقی نیز در روستا ویزیت شدند.
 
تیموری همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی احیا و کمک‌های اولیه برای روستائیان خبر داد و گفت: بسیجیان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی قم با کمک اورژانس دوره‌های مربیگری امداد و نجات را پیش از آغاز برنامه‌های گروه فرا گرفتند و این دوره را برای اهالی روستاهای یاد شده برگزار کردند و در نهایت نیز گواهی نامه پایان دوره به کسانی که در کلاس شرکت کرده بودند، اهدا شد.
 
وی در ادامه از اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط گروه جهادی سفیران سلامت در روستاهای محروم خبر داد و بیان داشت: دوستان جهادگر ما در این سه روستا برای گروه‌های سنی مختلف اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی کردند که از آن جمله می‌توان به برگزاری اردوی یک روزه تشرف به مسجد مقدس جمکران برای نوجوانان این مناطق اشاره کرد.
 
مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین از اجرای تست‌های پزشکی شنوایی سنجی، بینایی سنجی و سنجش حس چشایی برای دانش آموزان بدو ورود به کلاس اول در روستاهای مذکور خبر داد و گفت: در این برنامه دانش‌آموزانی که دچار اختلالات بینایی، شنوایی و چشائی بودند برای درمان به مراکز درمانی قم اعزام شدند و در آنجا توسط پزشکان متخصص به مشکلات آنها رسیدگی شد.
 
تیموری با اشاره به اینکه امسال تمام گروه‌های جهادی از دانشگاه‌های مختلف در قرارگاه کربلا در روستای قمرود اسکان داده شده بودند از برگزاری دوره‌های درون گروهی در این قرارگاه خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌های گروه جهادی سفیران سلامت برگزاری دوره احیا و کمک‌های اولیه برای دانشجویان سایر گروه‌های جهادی بود که مورد استقبال جهادگران قرار گرفت و در پایان نیز گواهی پایان دوره به آنها اعطا شد.
 
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از حمایت و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی قم از این گروه جهادی سخن گفت و اظهار داشت: حضور دکتر حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در میان اعضای گروه جهادی به منظور ویزیت بیمارانی که مشکلاتی در زمینه مغز و اعصاب داشتند باعث دلگرمی اعضای گروه شد.
 
همچنین در این مدت برخی از معاونین دانشگاه از جمله معاون غذا و دارو برای بازدید از گروه به میان جهادگران آمدند تا نشان دهند که فعالیت‌های جهادی مورد توجه مدیران است.
 
مسئول گروه جهادی سفیران سلامت با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای جهادی بیشترین تاثیر را بر روی افراد گروه دارد بیان داشت: در این مدت برنامه‌های معنوی درون گروهی خوبی از جمله تشییع پیکر شهدای گمنام، برگزاری جلسات سخنرانی و همچنین برنامه‌های سینه‌زنی و مرثیه خوانی برگزار شد که اثرات معنوی خوبی را برای جهادگران به همراه داشت.
 
تیموری خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه نیز گروهی از دانشجویان بسیجی و جهادگر دانشگاه علوم پزشکی قم که در زمینه طب اسلامی فعالیت دارند در روستای مذکور حاضر خواهند شد و به حجامت افراد خواهند پرداخت.
 
برگزاری این اردوها اثرات و برکات خوبی را چه برای مردم و چه برای خود جهادگران به همراه دارد. این حرکت‌ها در مناطق محروم و روستایی می‌تواند عاملی برای تقویت امید به زندگی و ایجاد انگیزه برای حضور در مناطق محروم باشد و همچنین موجب ارتقای سطح فرهنگی این مناطق شود و در ادامه نیز به آبادانی و رفع محرومیت از نقاط محروم کشور بیانجامد و باعث احیای ارزش‌های دینی و انقلابی و تداعی خالصانه صحنه‌هایی چون دفاع مقدس شود.


انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdciuvaz.t1aww2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما