دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 15973
نیری خبر داد:

احداث بیش از هزار مرکز درمانی توسط خیران

قم نيوز : قم نیوز: دبیر کل مجمع خیرین سلامت گفت: در طی پنج سال هزار و 200 مرکز درمانی توسط خیران در اقصی نقاط کشور احداث شده است.
احداث بیش از هزار مرکز درمانی توسط خیران
به گزارش قم نیوز، سیدرضا نیری ظهر یکشنبه در دیدار با آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزارش شد با اشاره به فعالیت پنج ساله مجمع خیران سلامت اظهار داشت: در طول این مدت هزار و 200 مرکز درمانی توسط خیران در کشور ایجاد شده است و هر هزینه ای که در این مراکز صرف می شود و حتی هزینه های جاری تمامی آن توسط مردم تامین می شود.
 
وی بیان داشت: 140 شعبه سلامت در کشور توسط این مجمع ایجاد شده که مسئولان و بزرگان هر استان و شهرستانی اعضای هیئت امنای این مراکز را تشکیل داده اند و ائمه جماعات نیز ریاست هیئت امنای این مراکز را برعهده دارند.
 
دبیر کل مجمع خیرین سلامت با بیان این که در حال حاضر پنج هزار نفر جزو هیئت امنای این مراکز هستند؛ عنوان کرد: تعداد خیران در کشور بسیار زیاد است که به صورت فردی فعالیت می کنند و از آن بین فقط 3 هزار نفر در مجمع خیرین سلامت عضو می باشند.
 
وی با اشاره به اهدای چهار میلیون متر مربع زمین توسط مردم بیان کرد: عضویت خیران در یک مکان متمرکز برای فعالیت و خدمت رسانی، کاری نو و جدیدی بود و سابقه ای نیز نداشت.
 
دبیر کل مجمع خیرین سلامت با اشاره به فعالیت موسسه عترت فاطمی ابراز کرد: این موسسه 140 شعبه در نقاط مختلف کشور داشته و طی فعالیت 12ساله خود توانسته پنج هزار یتیم سادات را از نظر رفع هر مشکلی از آن ها تحت پوشش قرار دهد.
 
نیری با اشاره به کمک 30 میلیارد تومانی خیری برای احداث یک بیمارستان ابراز کرد: طی هفته گذشته در مشهد مقدس اورژانسی با اعتبار 12 میلیارد به بهره برداری رسید که در نوع بنا و تجهیزات آن می توان گفت که در خاورمیانه بی نظیر است.
 
وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت اقتصادی و فشارهایی که در این باره موجود است؛ افزود: با همه این ها مردم در این مدت بسیار کمک می کنند و همچنان نسبت به رفع مشکل دیگران دغدغه دارند.
 
وی یادآور شد: در رابطه با سلامت و پیشگیری از بروز بیماری برنامه هایی در حال انجام است که کار سختی است اما امید داریم با توفیق خداوند این کار را به ثمر برسانیم.
 
نیری با بیان این که سلامت مردم در اولویت کارها بوده و باید نسبت به آن اهتمام جدی داشت؛ یادآور شد: امیدواریم با استفاده از رهنمودها و محبت های مراجع تقلید بتوانیم کارهای ماندگاری برای مردم انجام دهیم.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcexo8z.jh8nfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما