شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 12643
با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر قم آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز:طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر قم امروز طی مراسمی با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.
طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز، علیرضا حاجی ظهیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در این مراسم به تشریح برنامه‌های هلال احمر برای فعالیت در ایام نوروز پرداخت و اظهار کرد: در ایام نوروز امسال تلاش می‌کنیم که با افزایش میزان اکیپ‌های ثابت و سیار ظرفیت امدادرسانی به زائران و مسافران را نسبت به سال گذشته تقویت کنیم.

وی یادآور شد: در طرح امداد و نجات نوروز امسال در ۱۴ پایگاه ثابت فعال شده و ۷۵ امدادگر هلال احمر در این پایگاه‌ها به امر امدادرسانی می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به برنامه هلال احمر در خصوص راهنمایی زائران تاکید کرد: در نوروز امسال ۳۰ پایگاه جوانان به امر هدایت و راهنمایی مسافران و توزیع بروشورهای فرهنگی، نقشه قم و جاذبه‌های گردشگری و همچنین توزیع اقلام بهداشتی به مسافران نوروزی اهتمام خواهند داشت.

وی محل استقرار این پایگاه‌ها را ورودی‌های شهر، اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بوستان‌های شهری و... دانست.

حاجی ظهیری از برپایی خیمه‌های نماز در نقاط مختلف شهر قم به ویژه در بوستان‌ها خبر داد و گفت: در استان قم در ایام نوروز شش خیمه نماز برپا شده و مبلغان و روحانیون یک ساعت قبل و بعد از نماز در این خیمه‌ها پاسخگوی سئوالات شرعی مردم هستند.

وی به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی مردم به انجام مسافرت از مسیرهای زمینی اهتمام بیشتری خواهند داشت و به همین دلیل تلاش می‌کنیم شرایط ایمنی را برای مردم فراهم کرده و البته خود مردم نیز باید نسبت به رعایت نکات ایمنی اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی از امروز آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، افزود: همچنین در ایام نوروز امسال یک پست امداد هوایی و دو اکیپ امدا رسانی ویژه بانوان در محورهای مواصلاتی قم مستقر هستند و امیدواریم که در نوروز امسال با رعایت قوانین و همکاری مردم با مسئولان شاهد وقوع کمترین حوادث باشیم.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcfmvdy.w6d0jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما