يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 12698

طرح آرامش بهاری با محوریت 27 امامزاده در قم برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز:مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: طرح آرامش بهاری با محوریت 27 امامزاده در این استان برگزار می شود.
طرح آرامش بهاری با محوریت 27 امامزاده در قم برگزار می شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ˈشوزب شیریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آثار و برکات اجرای این طرح در دو سال گذشته، افزود: این طرح به منظور پوشش فرهنگی ایام نوروز در جوار آستان مقدس امام زادگان ترتیب خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در این طرح که از ۲۸ اسفندماه امسال آغاز می شود و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد، ۵۰ نفر از روحانیون و متخصصان امور دینی و فعال فرهنگی به امر مشاوره و ارشاد می پردازند.

وی برگزاری مراسم تحویل سال در جوار آستان مقدس امام زادگان را یکی از ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری عنوان کرد که به همت مسوولان فرهنگی، اعضای هیات امنا و خادمان آستان مقدس امام زادگان و مبلغان حاضر در طرح آرامش بهاری برپا خواهد شد.

شیری با بیان اینکه فراهم کردن زمینه های مورد نیاز برای اسکان موقت زایران نیز از برنامه های طرح آرامش بهاری است، گفت: برپایی نماز جماعت در آستان مقدس امام زادگان، مراسم ادعیه و مناجات، ایستگاه های صلواتی، خیمه های معرفت و دفاتر پاسخگویی به شبهات و سووالات شرعی، غرفه های مشاوره وقف و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در آستان مقدس امام زادگان از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری در نوروز ۹۲ است.

وی افزود: آستان مقدس امام زادگان موسی مبرقع، علی بن جعفر، شیخان، شهدای خضر، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، جعفر زواریون، عبدالله قلعه چم، امامزاده ابراهیم، سید علی و جعفر شهید از جمله پایگاه های طرح آرامش بهاری در سطح استان قم است.

وی در ادامه گفت: امسال حدود دو میلیارد تومان برای طرح های عمرانی امامزاده ها و دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای مساجد پرداخت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم افزود: امسال ۶۰۰ نفر از خادمان مساجد از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه بیمه شدند.

وی در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی درآمد موقوفات استان در سال جاری نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری چهار هزار و ۳۰۰ مجلس ویژه اهل بیت(س) از بخش موقوفات اداره شده است.

وی بیان کرد: استان قم رتبه نخست طرح حفظ قرآن کریم را در سطح کشور داراست و هم اکنون شش هزار نفر در کلاس های اوقاف مشغول حفظ قرآن کریم هستند.ک/۳

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcfcvdy.w6d01agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما