دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 12714
دبیر کمیته ترافیک ستاد تسهیلات زائرین استان قم:

قم ظرفیت 4 هزار پارکینگ اتومبیل در ایام نوروز را دارد

قم نيوز : قم نیوز: دبیرکمیته حمل و نقل عمومی و ترافیک ستاد تسهیلات زائرین استان گفت: قم برای نخستین بار با ظرفیت 4 هزار پارکینگ به استقبال نوروز می‌رود.
قم ظرفیت 4 هزار پارکینگ اتومبیل در ایام نوروز را دارد
به گزارش قم نیوز، مهدی مقدم در جلسه ستاد دائمی تسهیلات زائرین استان با اشاره به اینکه کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد تسهیلات زائرین استان در اسفند ماه دو جلسه برگزار کرده است اظهار کرد: همچنین در همین راستا بازدیدهای میدانی و کارشناسی صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه حاصل جلسات این کمیته ۴۰ مصوبه بوده است تصریح کرد: این مصوبات در خصوص اجرای طرح امور ترافیکی شهر اصلاحات هندسی، روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات بوده است.

دبیر کمیته حمل و نقل عمومی و ترافیک ستاد تسهیلات زائرین استان با اشاره به اینکه امیدواریم سال کم حادثه‌ای را در جاده‌های استان شاهد باشیم اضافه کرد: یکی از مشکلات هر ساله مسئله پارک خودروها در اطراف حرم بود که مجبور بودیم از بستر رودخانه استفاده کنیم اما امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مشکل برطرف خواهد شد.

مقدم با اشاره به اینکه پارکینگ زائر با ظرفیت ۲ هزار خودرو تاثیر مهمی در کاهش مشکل پارک خودرو داشت اظهار کرد: ظرفیت پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) ۸۵۰ خودرو است و همچنین ۱۵۰ ظرفیت پارک خودرو مکانیزه را نیز در خیابان معلم داریم.

وی با تاکید بر اینکه اگر دچار مشکل شویم از ظرفیت هزار خودرو رودخانه استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: استان در نوروز امسال برای ۴ هزار پارک خودرو ظرفیت دارد.

دبیر کمیته حمل و نقل عمومی و ترافیک ستاد تسهیلات زائرین استان با اشاره به اینکه پارک‌سوار شمالی و جنوبی مجموعاً ظرفیت پارک هزار خودرو را دارند خاطرنشان کرد: خودروهایی که در پارک‌سوار توقف کنند می‌توانند از طریق اتوبوس‌های داخل شهری به حرم مطهر رجوع کنند.

مقدم با تاکید بر اینکه در زمان تحویل سال با توجه به اینکه در پیک ترافیک قرار دارد محدودیت‌های ترافیکی اعمال خواهد شد اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته بر اثر شرایط جوی بنرهای راهنما از بین می‌رفتند امسال با همکاری شهرداری قم ۴۰۰ تابلوی شناسایی و راهنمای مسیر در طول خیابان حرم و جمکران نصب شده است.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdceef8z.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما