?>?> موافقت با 211 طرح راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در قم | قم نیوز
پنجشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 12783
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد

موافقت با 211 طرح راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از انجام 222 مورد استعلام به منظور اجرای طرح‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی در سال جاری خبر داد و گفت: 211 مورد از این استعلام‌ها مورد موافقت قرار گرفتند.
موافقت با 211 طرح راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در قم
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی با اشاره به اهمیت و جایگاه بالای محیط زیست انسانی در زندگی اجتماعی اظهار کرد: ارتباط انسان و محیط زیست در چند دهه اخیر مورد توجه مجامع جهانی قرار گرفته و فعالیت‌ انسان‌ها در زمینه حفاظت یا تخریب آن به دقت بررسی می‌شود.

وی افزود: در این میان علاوه بر مراکز علمی، عموم مردم بحث محیط زیست را جدی گرفته و سعی می‌کنند در ارتباط خود با محیط زیست از تخریب بپرهیزند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه رشد جمعیت، افزایش صنایع و آلودگی بیشتر هوا و تغییرات آب و هوایی موجب بیشتر شدن مشکلات زیست محیطی شده‌اند گفت: در این بین تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی، کمبود مواد غذایی، فرسایش خاک و بروز بیماری‌های لاعلاج از جمله نتایج توجه نکردن به بهداشت و حفاظت از محیط زیست هستند.

وی ادامه داد: حجم گسترده مشکلات زیست محیطی سبب شده است جهانیان در پی نوعی احساس همدردی مشترک در راستای رفع آنها و نیز بهبود کیفی شرایط زیست محیطی بوده و در پی آن محققان و پژوهشگران فراوانی در کشورهای گوناگون به تحصیل در رشته‌های محیط زیست روی آورند.

رکنی با تاکید بر اطلاع‌رسانی و آشنایی بیشتر مردم با اصول و مبانی حفاظت صحیح از محیط زیست عنوان داشت: این مسئله باید یکی از اولویت‌های دولت‌ها در برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به وظایف این اداره کل در زمینه محیط زیست انسانی گفت: بررسی و اعلام نظر در زمینه استقرار، بهره‌برداری و توسعه واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی از جمله مهم‌ترین وظایف به شمار می‌روند.

وی شناسایی واحدهای آلاینده و تدوین برنامه مناسب به منظور رفع آلودگی‌های زیست محیطی را از دیگر وظایف این اداره کل دانست و خاطرنشان کرد: این امر با هماهنگی بخش حقوقی و آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان صورت می‌گیرد و پس از بررسی در مرحله نخست، گزارشات ارزیابی تهیه می‌شوند و در اختیار سازمان مرکزی قرار می‌گیرند.

رکنی با بیان اینکه کمیته‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری در زمینه واحدهای تولیدی و صنعتی پس از مطالعه این گزارش‌ها تشکیل می‌شوند افزود: شرکت در جلسات کارشناسی مرتبط با محیط انسانی، انجام پایش‌های دوره‌ای از فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی به منظور شناسایی مراکز آلوده‌کننده و معرفی آنها به آزمایشگاه و واحد حقوقی از دیگر اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از انجام ۲۲۲ مورد استعلام به منظور اجرای طرح‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی در سال جاری خبر داد و گفت: ۲۱۱ مورد از این استعلام‌ها مورد موافقت قرار گرفتند ضمن اینکه طی همین مدت ۲۵۹ مورد استعلام برای ادامه فعالیت واحدها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از جمله واحدهای مشمول انجام مطالعات ارزیابی زیست محیطی در قم می‌توان به واحدهای شرکت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در محور قدیم قم – اصفهان، فاز توسعه شهرک صنعتی شکوهیه و فاز توسعه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اشاره کرد.

رکنی بیان داشت: تامین و تضمین سلامت عمومی جامعه یکی از موثرترین و مهم‌ترین اقداماتی بوده که اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم طی سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده و در این میان از ساز و کارهای مناسب و رویکردهای نوین بهره جسته است زیرا توجه به استانداردها و ضوابط زیست محیطی از الزامات امروز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcae0n6.49nua15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما