دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 12912
معصومه ظهيري:

مهم ترين ويژگي حضرت فاطمه(س)، ولايت مداري و شهادت در اين راه بود

قم نيوز : قم نیوز: دبير كميسيون امور بانوان در استانداري گفت:مهم ترين ويژگي حضرت فاطمه(س)، ولايت مداري و شهادت در راه امامت و ولايت بود.
مهم ترين ويژگي حضرت فاطمه(س)، ولايت مداري و شهادت در اين راه بود
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهيري در ابتدا با ذكر بخش هایي از زندگي نامه حضرت فاطمه زهرا(س) تصريح كرد:فاطمه به معناي بريده شده و جدا شده از آتش دوزخ مي باشد و ايشان با نام هاي ديگري چون زهرا، بتول، راضيه، مرضيه، صديقه و طاهره كه هر يك داراي معنائي ارزشمند ميباشد نيز شناخته مي شدند.

دبير كميسيون امور بانوان در استانداري قم افزود:اين بانوي گرامي، برترين و والامقام ترين بانوي جهان مي باشد كه مي تواند الگوئي ارزشمند به شمار رود و مي توان از هر يك از ابعاد زندگي ايشان درسهايي بزرگ از انسانيت و عبوديت گرفت.

وي عنوان كرد:شخصيت والاي اين بانوي گرامي بر هيچ كس پوشيده نيست و اهل تشيع و تسنن بر اين امر واقف هستند زيرا همه ابعاد زندگي حضرت فاطمه(س) درس و الگوي زندگي مسلمانان به ويژه زنان در جهان مي باشد.

وي با بيان اهميت شناخت ابعاد زندگي دخت نبي(ص) خاطرنشان كرد:ايشان در عفت، پاكدامني، همسرداري، نقش مهم مادري و ... الگوئي بزرگ و وارسته براي بانوان در همه اعصار و عصر كنوني محسوب مي شود.

معصومه ظهيري اذعان كرد:مهم ترين ويژگي حضرت فاطمه(س) ولايت مداري، پيروي از راه امامت تا آخرين لحظه زندگي اش و حتي شهادت در اين راه بود كه اين امر نيز مي تواند به عنوان الگوئي مهم در زندگي ما نيز تبيين شود.

دبير كميسيون امور بانوان در استانداري قم شهادت اين بانوي اسلام را تلخ ترين حقيقت تاريخ برشمرد و گفت:شيعيان و اهل تسنن طبق روايات موجود گواه بر شهادت اين بانوي بزرگ در راستاي پيروي از ولايت علي(ع) مي باشند كه تا آخرين لحظه هاي زندگي خويش نيز دست از اين راه برنداشت.

وي در اين گفت و گو خاطرنشان كرد:ايشان به عنوان دختري پاك، همسري نمونه، مادري فداكار، عالمه اي بزرگوار و پيرو ولايت الگوي بزرگي براي زنان در جهان مي باشد كه بايد در توسعه فرهنگ فاطمي و تبيين ارزشهاي واقعي برگرفته از زندگي ايشان تلاش كرد.

معصومه ظهيري در پايان گفت:حجاب و عفاف، نشانه ارزش و جايگاه بانوان در اجتماع مي باشد و اگر اسلام بر گوشه نشيني زنان در خانه اصراري داشت هرگز حجاب و عفاف را به عنوان مصونيت براي زنان انتخاب نمي كرد از اين رو زنان بايد با اين دو گوهر گرانبهاي انساني در صحنه حاضر باشند و در زندگي خود با پيروي و الگوپذيري از شخصيت والاي حضرت فاطمه(ع) بهترين شيوه زندگي را برگزينند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcewo8z.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما