يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 13389
مطهري بيان كرد:

حضور چشمگير حضرت فاطمه (س) در عرصه سياسي و اجتماعي

قم نيوز : قم نیوز: مديرگروه سيره اهل بيت پژوهشكده اسلامي قم گفت: حضرت فاطمه (س) طي عصر نبوي در عرصه هاي سياسي و اجتماعي چشمگير و قابل الگو برداري است.
حضور چشمگير حضرت فاطمه (س) در عرصه سياسي و اجتماعي
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام حميدرضا مطهري با ابراز نگراني از كوتاهي مردم و مسئولان در شناخت و اشاعه سيره حضرت زهرا (س) بيان كرد: متأسفانه كار پژوهشي جامعي در خور شأن و منزلت اين حضرت و يا ائمه و معصومين ديگر در راستاي شناخت ايشان انجام نشده است.

وي با اشاره به فعاليت هاي سياسي اجتماعي بانوي بزرگوار اسلام تصريح كرد: يكي از مباحث مورد توجه در رابطه با شخصيت حضرت فاطمه (س) حضور سياسي و اجتماعي ايشان در عصر نبوي است كه مهمترين دوران زندگي ايشان است.

مديرگروه سيره اهل بيت پژوهشكده اسلامي گفت: با نگاهي به زندگي اين بانوي بزرگوار مي‌توان دريافت كه دوران حضور و فعاليت‌هاي ايشان در زمان حيات پدر بزرگوارشان بوده كه همراه ايشان در غزوه‌ها نيز همراه پيامبر بزرگوار اسلام بودند و پيروي از ايشان به عنوان رهبر سياسي را وظيفه خود مي ديديدند‏‏ و پس از رحلت آن حضرت به حضور ايشان بي توجهي شده است.

مطهري ادامه داد: همراهي حضرت زهرا(س) با زنان ديگر در غزوه احد كه به پرستاري و امدادرساني از مجروحان به ويژه پدر و همسر بزرگوارشان مي پرداختند و يا حضور ايشان در جنگ خندق و ساخت مسجدي به نام اين حضرت در منطقه جنگي نشان از حضور فعال اين بانوی بزرك در عرصه هاي اسلامي است.

وي با بيان فعاليت هاي اجنماعي حضرت زهرا (س) افزود: در عرصه اجتماعي يكي از دغدغه هاي حضرت فاطمه (س) رفع نيازها و معظلات جامعه عصر خويش بوده كه در اكثر اوقات پيامبر اكرم (ص) مستمندان را روانه خانه ايشان مي كردند تا دست گيري و رفع حاجت شوند.

مديرگروه سيره اهل بيت پژوهشكده اسلامي با اشاره به آيه مباهله گفت: حضور حضرت در جريان مباهله نشانگر ارزش والاي ايشان نزد خدا و رسول است كه با حضور حضرت فاطمه و همسرو فرزندانشان در اين جريان منجر به نزول آيه شريفه مباهله شد و شأن و مقام اين حضرت را نزد خداوند نشان مي‌دهد.

مطهري در پايان اظهار داشت: حضرت زهرا (س) بهترين الگو در تمام زمينه ها از جمله سياسي و اجتماعي است كه مردم مي‌تواند ايشان را بهترين الگوي جامعه اسلامي قرار دهد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdns0f.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما