شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب : 13016
امام جمعه قم:

انتخابات مظهر حماسه سیاسی است

قم نيوز : قم نیوز: انتخابات مظهر حماسه سیاسی محسوب می‌شود و مردم ایران باید با توکل بر خداوند در 24 خرداد امسال حماسه ماندگاری دیگری در تاریخ انقلاب بیافرینند.
انتخابات مظهر حماسه سیاسی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «تغابن» اظهار کرد: در آیه هشتم این سوره رعایت سه اصل اساسی مورد توجه قرار گرفته است؛ ایمان به خداوند، رسول و آنچه از سوی خدا نازل شده عوامل اساسی برای دور ماندن از عذاب الهی هستند.

وی افزود: سوال اینجاست که آیا می‌توان به وسیله امر و نهی ایمان و اعتقاد را به وجود آورد یا خیر و در پاسخ باید گفت امر الهی در این آیه از نوع ارشادی است ضمن اینکه مشرکان و افرادی که در جامعه آن روزگار پیامبر(ص) زندگی می‌کردند اصل وجود خداوند را قبول داشتند اما برای او شریک قرار می‌دادند.

امام جمعه قم با بیان اینکه ایمان بدون شرک و ایمانی که از راه نبوت حاصل شود مورد تایید است گفت: این قانون الهی تنها بر قلب شخص معصومی چون نبی مکرم اسلام(ص) تابیده می‌شود و او می‌تواند دیگران را هدایت کند؛ جامعه اسلامی بدون مرجع حل اختلاف و حافظ دین نمی‌تواند پابرجا بماند.

وی در خطبه دوم با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و سخنان مهم ایشان در حرم رضوی ابراز کرد: برای حفظ دستاوردهای انقلاب باید به ارزیابی شرایط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بپردازیم زیرا دشمنان نظارت دقیقی بر عملکرد جمهوری اسلامی دارند و اظهارات و ارزیابی‌های ما هم باید واقع‌بینانه و جامع باشد.

سعیدی با بیان اینکه برخی افراد تنها بر روی نقاط ضعف متمرکز می‌شوند گفت: کاهش تولید در برخی بخش‌ها، فشارهای اقتصادی، گرانی و تحریم‌ها مسائلی هستند که وجود دارند اما برای ارزیابی جامع باید نقاط مثبت را هم مورد توجه قرار داد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به تلاش استکبار جهانی به منظور منزوی کردن سیاسی ایران در جامعه جهانی بیان داشت: با این وجود فضل الهی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد و نمونه بارز آن شرکت ۱۲۰ کشور در اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران بود.

وی افزود: آمریکا در سال گذشته سعی کرد به وسیله تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی مردم را در مقابل نظام قرار داده و جمهوری اسلامی را به زانو در آورد اما در ۲۲ بهمن مشاهده کردیم که با وجود همه مشکلات مردم با اقتدار در راهپیمایی شرکت کرده و حمایت خود را از نظام اعلام کردند.

سعیدی با بیان اینکه به تعبیر رهبری سال گذشته میدان تجربه و رزمایشی برای ملت ایران بود عنوان داشت: مردم ایران دریافتند که اقتصاد وابسته به نفت، بی‌اعتنایی به سیاست‌های کلان اقتصادی، دچار شدن به امور روزمره و مسائلی از این دست جزو نقاط ضعف بوده و باید با تدبیر صحیح وابستگی خود را به نفت کاهش دهیم و برای به دست آوردن اقتصادی پیشرو، ظرفیت‌های داخلی کشور را مورد توجه قرار داده و مسئولان بر روی اقتصاد مردمی حساب باز کنند زیرا تجربیات خوبی در این زمینه داریم.

خطیب جمعه قم با تاکید بر حل مشکلات اقتصادی از طریق ظرفیت‌های مردمی گفت: باید با تکیه بر اصل ۴۴ قانون اساسی، تقویت تعاونی‌ها از سوی دولت در اولویت قرار گیرد و مردم هم مصرف کالاهای داخلی را ترجیح داده و تولیدکنندگان هم کیفیت اجناس را ارتقا دهند ضمن اینکه اصلاح الگوی مصرف به ویژه در مبحث انرژی هم ضروری است.

وی اضافه کرد: دشمن‌شناسی نقش مهمی در پیشرفت ملت ایران دارد؛ اگر امروز نظرخواهی جامعی از مردم صورت گیرد که دشمن اصلی ما کیست بدون شک همگان آمریکا را دشمن اصلی معرفی می‌کنند و رژیم صهیونیستی هم در حدی نیست که در تراز دشمنی با جمهوری اسلامی باشد؛ همان گونه که رهبری فرمودند اگر این رژیم غاصب غلطی بکند ایران تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کند.

سعیدی حماسه سیاسی مد نظر رهبری را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: انتخابات مظهر حماسه سیاسی محسوب می‌شود و مردم ایران باید با توکل بر خداوند در ۲۴ خرداد امسال حماسه ماندگاری دیگری در تاریخ انقلاب بیافرینند زیرا انتخابات آبروی نظام به شمار می‌رود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انتخابات مختص گروه خاصی نیست افزود: همه جریان‌های معتقد به نظام وظیفه و حق دارند که در انتخابات شرکت کنند و همگان هم باید به رأی مردم تمکین و از بروز حوادث تلخی که در سال ۸۸ رخ داد جلوگیری کنند.

وی ۱۰ فروردین سالروز حمله قزاق‌های روس به بارگاه امام رضا(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: همگان دیدند که حرم رضوی همچنان مورد علاقه مردم است و رژیم قزاق‌ها سرنگون شد.

سعیدی با اشاره به نخستین انتخابات پس از انقلاب و رفراندم جمهوری اسلامی بیان داشت: در دیگر انقلاب‌ها تا سال‌ها به رای مردمی توجه نمی‌شد ولی امام راحل از همان ابتدا برای نظر مردمی ارزش قائل بود و ملت ایران هم با حضور ۹۸ درصدی و رای قاطع به جمهوری اسلامی حماسه‌ای جاوید آفریدند.

امام جمعه قم با بیان اینکه شروع و پایان سال ۹۲ با نام و یاد حضرت زهرا(س) است گفت: امیدواریم همگان از برکات وجودی آن بانوی بزرگوار بهره‌مند شده و سالی همراه با موفقیت‌های صد چندان در انتظار نظام اسلامی باشد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaiwn6.49ne615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما