جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 3627
امام جمعه قم:

هر رای ملت در انتخابات تیری به قلب دشمن است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با تاکید بر حضور پرشور مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس گفت: هر رای شما به نمایندگان شایسته نظام اسلامی، تیری به قلب دشمنان اسلام است.
هر رای ملت در انتخابات تیری به قلب دشمن است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته قم با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: لازم است که شیعیان در این روز به عزاداری برای اباعبدالله (ع) و یاران او بپردازند زیرا امام حسین (ع) حق بزرگی بر گردن همه مسلمانان به ویژه شیعیان داشته و با مجاهدت و شهادت خود ضامن بقای اسلام و بیداری جهان اسلام شد.

وی زیارت امام حسین(ع) را مایه تقرب به خداوند دانست و افزود: زمانی که قافله شام در روز اربعین به کربلا رسید، امام سجاد(ع) به جابر می‌فرماید؛ "مردان ما در کربلا کشته شده و کودکان ما در این سرزمین سربریده شده‌ و زنان ما را به اسارت بردند و نیز خیمه‌های ما را در این مکان به آتش کشیدند" ضمن اینکه حضرت زینب (س) نیز در جمع زنان عزادار در روز اربعین فریاد واحسین و مظلومیت سر داد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به درگذشت آیت‌الله شاه‌آبادی، آن را ضایعه بزرگی برای حوزه‌های علمیه و اهل علم عنوان کرد.

وی با اشاره به دیدار مردم قم با آیت‌الله خامنه‌ای در روز ۱۹ دی گفت: مسئولان و مردم شهیدپرور قم هر سال در این روز با مقام ولایت و رهبری تجدید پیمان می‌کنند؛ ایشان نیز بیانات مهمی‌ را ایراد کرده و امسال نیز از صبر و بصیرت به عنوان دو عامل موثر در موفقیت‌های روزافزون نظام اسلامی یاد کردند.

سعیدی افزود: مقام معظم رهبری موقعیت کنونی نظام اسلامی را بر خلاف برخی تحلیل‌های ناصحیح که ایران را در وضعیت شعب‌ابیطالب می‌دانند، موقعیت جمهوری اسلامی را مانند زمان جنگ بدر یعنی در حال پیشرفت معرفی کردند.

وی با اشاره به شکسته شدن همه بت‌های جهان به ویژه آمریکا تصریح کرد: نمونه این کلام حقیقی و اصیل امام که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اکنون در رزمایش نیروهای مسلح ایرانی در خلیج فارس دیده می‌شود.

امام جمعه قم گفت: رهبری معظم انقلاب با تاکید بر دو عامل مهم دیگر یعنی ایستادگی نظام بر اصول و حضور هوشمندانه ملت در صحنه فرمودند؛ "دشمن تلاش زیادی برای جدا ساختن این دو از یکدیگر انجام می‌دهد و در شرایط کنونی نیز آنها سعی می‌کنند به وسیله ترور، ملت ایران را از راه ارزشمندی که در پیش گرفته‌اند منحرف سازند".

وی خاطرنشان کرد: دشمنان برای تلخ کردن کام شیرین مردم ایران که پس از انتخابات پرشور ریاست جمهوری به وجود آمده بود، فتنه ۸۸ را طراحی کرده و سعی در تضعیف انقلاب داشتند اما ملت ایران با هوشیاری در صحنه حاضر شده و دشمنان و فتنه‌گران را به ذلت کشاندند.

سعیدی به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان برای این مسئله نیز نقشه کشیده و علاوه بر عناصر قبلی بر روی جریان انحرافی نیز حساب کرده‌اند ضمن اینکه سعی می‌کنند رشد علمی کشور را به وسیله ترور دانشمندان ایرانی متوقف کنند اما به این نکته توجه ندارند که پیشرفت جمهوری اسلامی به شخص خاصی بستگی ندارد.

وی تصریح کرد: علم‌داران عرصه علمی کشور بسیار زیاد بوده و دیگران جای خالی شهدا را پر می‌کنند ضمن اینکه این ترورها موجب افزایش روحیه و انگیزه در میان همرزمان دانشمندان شهید کشورمان می‌شود اما ملت ایران از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و نیز قوه قضائیه می‌خواهند که هرچه سریع‌تر عوامل مزدور این ماجراها را شناسایی و دستگیر کرده و به سزای اعمال ننگین خود برسانند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با تاکید بر حضور گسترده و منسجم مردم در انتخابات مجلس گفت: هر رای شما در انتخاب نمایندگان شایسته نظام اسلامی تیری به قلب دشمن بوده و موجب خشنودی اولیای دین و نیز امام امت و رهبر نظام شده و حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تداوم می‌بخشد.

امام جمعه قم در خطبه اول نماز جمعه قم نیز با ذکر این نکته که تمام انبیای الهی به همه متدینین از صدر تاکنون رعایت تقوای الهی را تاکید کرده‌اند، اظهار داشت: تقوا رئیس همه فضائل اخلاقی است که در همه ادیان الهی و رهنمودهای پیامبران دیده می‌شود.

وی با اشاره به آیاتی از سوره منافقون گفت: خداوند در آیه ۱۹ این سوره می‌فرماید توجه و پرداختن افراطی به مال و اولاد خسارت بار است.

سعیدی به معنای خسارت در این آیه اشاره کرد و افزود: خسارت در مقابل ربح و به معنای از بین رفتن سرمایه در امور مادی یا معنوی است و با خسران با مفهوم ضرر که در برابر نفع است، تفاوت دارد.

وی از مومنین خواست از افراط در علاقه به مال و فرزند بپرهیزند و ادامه داد: مال و اولاد می‌تواند وسیله عاقبت بخیری انسان شود به شرط آنکه از آنها به درستی استفاده شود وگرنه سبب خسران می‌شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: در قسمت دیگری از این آیه به سرگرم ‌شدگان به مال و فرزند اشاره شده و تصریح گردیده که سرگرم شدن به مال و فرزند غفلت از خداوند و مخالفت با او را به همراه دارد.
وی ابراز داشت: انسان در اثر غفلت از یاد خدا بهترین تکلیف‌های انسان‌سازی را ترک می‌کند و در نتیجه آن به مخالفت با خدا و مخالفت با پیامبر (ص) می‌پردازد.

سعیدی در عین حال از اموال و اولاد به عنوان نعمت‌های الهی یاد کرد و افزود: اینها می‌توانند در راستای اطاعت خدا مصرف شوند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.8etfuqemasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما