يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 15801
امام جمعه قم مطرح کرد:

اهتمام بانک‌ها به ارائه تسهیلات به نیازمندان

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: چه اشکالی دارد که گروهی را تشکیل داده و ضمن شناسایی نیازمندان از ایشان حمایت‌های لازم را داشته باشند.
اهتمام بانک‌ها به ارائه تسهیلات به نیازمندان
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی صبح امروز به مناسبت هفته بانکداری اسلامی در دیدار روسای شعب بانک مهر اقتصاد قم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تاکید کرد: مذهب شیعه را مذهب جعفری می‌نامند چرا که امام صادق(ع) در گسترش معارف ناب شیعه نقش بسیار برجسته‌ای ایفا کردند.
 
وی با اشاره به در دوران امام صادق(ع) دانشگاهی بزرگ برای معرفی ابعاد مختلف دین شکل گرفت تاکید کرد: مذاهب دیگر اسلامی از جمله مالکی، شافعی و حنبلی نیز به نوعی از این دانشگاه بهره‌مند شدند.
 
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به اینکه امام صادق(ع) نسبت به تربیت 4 هزار نفر شاگرد اهتمام داشتند خاطرنشان کرد: همه شاگردان امام صادق(ع) از شیعیان نبودند بلکه در بین ایشان از بین اهل سنت نیز حضور داشتند.
 
وی ضرورت بهره‌مندی از سیره علمی و عملی امام صادق(ع) را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نباید در شرایط کنونی شاهد این باشیم که علیه قومیت‌ها و دیگر مذاهب اقدامات تحریک‌آمیز صورت گیرد.
 
سعیدی گفت: نباید برای هدایت کسی که از بدو تولد با مکتبی غیر از مکتب اهل بیت(ع) آشنا شده است از شعارهای سلبی استفاده کنیم، راه صحیح هدایت افراد به مکتب اهل بیت تبیین دقیق مبانی دین است.
 
وی در ادامه به مسئله بانکداری در اسلام اشاره کرد و گفت: در بانکداری سه ضلع سیاست‌گذاران، عملکردها و مراجعان به بانک‌ها وجود دارد.
 
امام جمعه قم با اشاره به ضرورت توجه سیاست‌گذاران روش‌هایی که منجر به داد و ستد حرام می‌شود تصریح کرد: بانکداری در دنیا با هدف کسب منفعت شکل گرفته است و بانک‌ها در بخش‌هایی که سیاست‌های آنها با مردم در تضاد است به دنبال منافع خود هستند.
 
وی با تشبیه بانکداری به گردو خاطرنشان کرد: بانک‌های به گونه‌ای عمل کردند که مغز گردو نصیب خودشان شده و پوسته آن به مردم برسد و چنین روش‌هایی در جامعه پایبند به ارزش‌های اسلامی هیچ جایی ندارد.
 
این مقام مسئول با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر ورود بسیجیان به عرصه بانکداری تاکید کرد: بسیج در همه جا با هدف جلب رضایت خدا و انجام تکلیف وارد شده است و به همین دلیل نیز خداوند ایشان را هدایت کرده است.
 
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت به پرداخت جوایز مختلف از سوی بانک‌ها اشاره کرد و یادآور شد: این جوایز با هدف معرفی بانک صورت می‌گیرد و هدف از پرداخت چنین جوایزی حل مشکلات مردم نیست؛ اگر قرار بود بانک‌ها به فکر حل مشکلات مردم بودند نیازمندان را شناسایی کرده و این جوایز را در اختیار ایشان می‌گذاشتند نه اینکه در بین مشتریان خود قرعه کشی کنند.
 
وی با اشاره به ضلع سوم در عرصه بانکداری تاکید کرد: مردم خدمات و عملکردها را مشاهده کرده و انتخاب می‌کنند و شما باید خدمات مطلوبی را در اختیار ایشان قرار دهید.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcezv8z.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما