چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 13122
منبع : سایت شهرداری قم

شهرداری قم از زائران نمره بالایی گرفت

قم نيوز : قم نیوز: شهرداري قم در نوروز امسال با اقدامات گسترده در راستاي فراهم كردن تسهيلات لازم نمره قبولي از مسافران و زائران كريمه اهل بيت(ع) گرفت.
شهرداری قم ، نوروز92
شهرداری قم ، نوروز92
به گزارش قم نیوز، استان قم به دليل واقع شدن در مسير ۱۸ استان كشور محل آمد و رفت بسياري از مسافران در مناسبت‌هاي خاص به ويژه نوروز است.

به همين دليل دستگاه‌هاي استان به ويژه شهرداري براي پذيرايي از زائران بايد برنامه‌ريزي خاص داشته باشند تا با خاطره‌اي خوش از اين شهر عبور كنند.

نوروز امسال شهرداري قم سعي كرده با رفع نواقص سال گذشته به نوعي جبران مافات كرده و پذيرايي بيشتري از مسافران داشته تا آنان را علاقمند به ماندن مدت زمان بيشتري در قم كند.

مريم دختر جواني كه از اصفهان به خراسان در حال سفر با خانواده است و مدت زماني را در قم سپري كرده است، مي‌گويد: شهر قم امسال از وضعيت بهتري نسبت به سال قبل برخوردار است؛ من سال گذشته هم به قم آمده بودم اما شرايط امسال بسيار بهتر شده است.

وي ادامه داد: شهر قم امسال هم از منظر خوبي برخوردار است هم كاستي‌هاي سال قبل را ندارد و تقويت زيرساخت‌هاي يك شهر زيارتي در اين شهر مورد توجه قرار گرفته است.

اين دختر اصفهاني با تقدير از تلاش شهرداري قم براي فراهم آوردن امكانات مناسب به منظور رفاه زائران گفت: من نمره بالايي به شهرداري قم در نوروز امسال مي‌دهم.

احمد عزيزي مرد ميانسالي است كه از شيراز به قم آمده و مقصد بعدي او گرگان است. وي مي‌گويد: تقريبا هرسال مدتي را هرچند كوتاه در قم سپري مي‌كنيم و به مسير خود ادامه مي‌دهيم.

وي پاركينگ را يكي از نواقص سال گذشته در نوروز عنوان كرد و گفت: امسال مسافران از نظر پارك خودرو با مشكلي مواجه نبودند و ما كه هرسال دغدغه پارك خودرو داشتيم امسال به خوبي راهنمايي شده و توانستيم خودرو خود را در پاركينگ زاير پارك كرده و به زيارت كريمه اهل بيت مشرف شويم.

وسعه پاركينگ بهترين عيدي شهرداري قم به زائران


عزيزنژاد معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با اذعان به كمبود پاركينگ در سال‌هاي قبل بيان كرد: زائران و مسافران سال‌هاي گذشته با كمبود پاركينگ در شهر قم مواجه بودند و به همين دليل شاهد پارك خودرو در رودخانه و به دنبال آن برپايي چادرهاي مسافرتي بوديم.

وي عنوان كرد: اما امسال توسعه پاركينگ‌ها را با جديت دنبال كرديم و علاوه بر پاركينگ زائر، پاركينگ‌هاي طبقاتي در ميدان معلم و ميدان امام خميني(ره) را براي استفاده زائران به بهره‌برداري رسانديم.

عزيزنژاد ابراز داشت: با توسعه پاركينگ‌ها، چادرهاي مسافرتي كه منظر شهر را نازيبا كرده بود جمع‌آوري و به بوستان‌ها منتقل شدند.

علي عبداللهي نوجوان ۱۵ ساله‌اي است كه به همراه خانواده خود در بوستان بنيادي چادر برپا كرده است. وي از امكانات بوستان براي سرگرمي ابراز رضايت كرده و مي‌گويد: همه چيز براي مسافران عالي و خوب است و حتي وسايل ورزشي به رايگان در اختيار مسافران قرار مي‌گيرد .

وي كه همراه با خانواده‌اش دو روز در قم اقامت داشته است مي‌گويد: در بوستان بنيادي به ما فوتبال دستي و ديگر وسايل بازي داده شود و لحظات خوبي را سپري كرديم.

وسايل ورزشي رايگان راهي براي سرگرمي مسافران

وفايي مديرعامل سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قم از فراهم آوردن امكانات ورزشي و تفريحي در بوستان‌ها خبر داد و گفت: در بوستان‌ها وسايل ورزشي از قبيل دارت، فوتبال دستي، توپ واليبال، بسكتبال و بدمينتون به امانت در اختيار زائران و مسافران قرار مي‌گيرد.

البته اين به جز نمايشگاه‌هايي است كه در برخي بوستان‌ها و صحن بزرگ امام خميني(ره) حرم مطهر برپا شده است.

خانم جواني كه خود را زهرا معرفي مي‌كند به همراه خانواده در بوستان شهيد رجايي اسكان دارد و مي‌گويد: از روز گذشته به قم آمديم و مقصد بعدي ما هم قزوين است.

وي از خدمات شهرداري در نوروز امسال تشكر كرد و مي‌گويد: برخلاف سال‌هاي گذشته، امسال هم از نظر دسترسي به سرويس بهداشتي و هم پارك خودرو مسافران دغدغه‌اي نداشتند و وسايل بازي براي كودكان به خوبي فراهم است.

اين خانم جوان در عين حال بيان داشت: نمي‌شود گفت خدمات ارائه شده صد در صد كامل بوده، اما نسبت به سال گذشته وضعيت زائران خيلي مطلوب‌تر است و من نمره ۱۹ را به شهرداري قم مي‌دهم.
كمپينگ موقت راهي براي اسكان موقت زائران كم درآمد

احمد تركمن شهردار منطقه سه قم در آماري از نصب روزانه ۸۰۰ تا ۲۲۰۰ چادر در بوستان‌ها خبر داد و گفت: در بوستان‌های سطح منطقه اقامتگاه موقت براي زائران در نظر گرفته و سعي شده مايحتاج آنها تأمین شود ضمن اينكه آبگرمكن خورشيدي، سرويس بهداشتي و نمازخانه و علائم راهنمايي زائران نيز در برخی از بوستان‌ها نصب شده است.

وي با اشاره به بهره‌گيري بيشتر از امكانات موجود در سطح منطقه براي خدمت رساني بيشتر به زائران گفت: در برخي بوستان‌ها براي اسكان موقت زائران كمپينگ ‌موقت ايجاد شده كه به صورت رايگان در اختيار مسافران قرار گرفته است.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcirzaz.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما