جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : 13156
شهردار منطقه 4 قم عنوان کرد

تلاش گسترده برای ایجاد رفاه و آرامش مسافران در نوروز 92

قم نيوز : قم نیوز: در نوروز 92 تلاش کردیم شرایط مطلوبی را برای حضور زائران در بوستان‌های منطقه فراهم کنیم.
تلاش گسترده برای ایجاد رفاه و آرامش مسافران در نوروز 92
به گزارش قم نیوز، احمد نکونام با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه ۴ قم در نوروز ۹۲ اظهار کرد: تمام مسئولان نواحی و نیروهای حوزه خدمات شهری و فضای سبز طی نوروز امسال به حالت آماده‌باش بودند.

وی افزود: شستشوی خیابان‌ها، بوستان‌ها، تامین نیروهای خدماتی به منظور کنترل نظافت محل‌های تجمع مسافران، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، فرهنگی و ایمنی در سطح بوستان‌ها و خیابان‌های منطقه، تامین کپسول‌های اطفاء حریق خودرو، جمع‌آوری ضایعات قابل اشتعال در نزدیکی بوستان‌ها و خیابان‌های منتهی به پارک‌ها، نصب جایگاه‌های شارژ گوشی همراه در بوستان‌ها، رفع خاموشی‌های سطح منطقه به خصوص بوستان علوی، شستشوی درختان موجود در نزدیکی پارک‌ها، تامین نیروی راننده کشیک و آماده‌باش کارگاه عمران و موتوری از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در نوروز ۹۲ توسط شهرداری منطقه ۴ قم بوده است.

شهردار منطقه ۴ قم ادامه داد: در روزهای پایانی سال گذشته، اکیپ‌های آسفالت نسبت به لکه‌گیری و رفع چاله‌های موجود در مسیرهای منتهی به بوستان‌ها اقدامات لازم را انجام دادند و علاوه بر این برای راحتی مسافران و زائران نوروزی، کیسه‌های زباله هم در میان خودروهای ورودی به پارک‌ها توزیع شد.

وی با اشاره به استقرار خودروهای ویژه رفع سد معبر در بوستان علوی و سایر پارک‌های محلی سطح منطقه ۴ قم عنوان داشت: بنرهای معاونت فرهنگی نیز در مسیرهای منتهی به بوستان‌ها و محل‌های تجمع مسافران نصب شدند.

نکونام تقارن نوروز ۹۲ با ایام فاطمیه را مورد توجه قرار داد و افزود: به همین دلیل واحد خدمات شهری منطقه، المانی زیبا و منحصر بفرد را طراحی و پس از آماده شدن آن را در رمپ شهیدان شکروی، ورودی خیابان مصلای قدس جنوبی نصب کرده و نورپردازی زیبایی هم بر آن افزوده است؛ این المان نشانگر لحظه به آتش کشیدن درب منزل حضرت علی (ع) بوده و وجود یاس کبود که از لای درب بیرون آمده به حضرت فاطمه زهرا (س) تشبیه شده است.

شهردار منطقه ۴ با بیان اینکه در روز طبیعت هم بیش از ۱۰ کامیون ضایعات و زباله حاصل از استقرار مسافران، جمع‌‌آوری و به محل‌های در نظر گرفته شده انتقال داده شد، گفت: در این روز ۳۰۰ کیلوگرم کیسه زباله هم در میان شهروندان و مسافران توزیع شده و تانکری هم برای تامین آب مورد نیاز خانواده‌ها در بوستان علوی مستقر شد.

وی بیان داشت: در روز طبیعت واحد فضای سبز منطقه ۴ با آماده‌باش ۲۱۵ نفر پرسنل، توزیع هزار کیلوگرم کیسه زباله، توزیع ۴ هزار کیلوگرم هیزم و زغال، تجهیز و نظافت مستمر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، نصب ظرفشویی سیار، ایجاد پارکینگ موتوری، پیگیری ۳۵۰ کودک گمشده و استقرار تانکر ۲۰ هزار لیتری آب در مواقع ضروری در راستای خدمت‌رسانی شایسته به مسافران و شهروندان فعالیت کرد.

نکونام خاطرنشان کرد: حوزه خدمات شهری و پرسنل مربوطه هم با آماده‌باش ۲۰۰ نفر، شستشوی بیش از ۴۰ کیلومتر از خیابان‌های اصلی و ۱۰ کیلومتر از نهرهای منتهی به بوستان‌ها، رفع حدود ۴۰ مورد خاموشی پارک‌ها، تامین و نصب چهار دستگاه جایگاه شارژ گوشی همراه، آماده‌باش دو اکیپ رفع سد معبر و توزیع ۳۰۰ کیلوگرم کیسه زباله در میان مسافران سعی در ایجاد محیطی آرام و پرنشاط برای زائران و ساکنان شهر قم داشتند.

شهردار منطقه ۴ قم با بیان اینکه پرسنل خدمات شهری و فضای سبز این منطقه در روز ۱۳ فروردین از ساعت شش صبح تا یک بامداد روز بعد به حالت آماده‌باش بودند، گفت: وظیفه شهرداری‌ها این است که تمهیدات لازم را برای رفاه و آسایش شهروندان فراهم آورند و شهرداری منطقه ۴ قم نیز در همین راستا برنامه‌های خود را اجرایی کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfvydy.w6dmtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما