دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 13239
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم خبر داد:

تشريح ويژه برنامه‌هاي هفته سلامت در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم با اشاره به اجراي برنامه‌هاي مختلف در هفته سلامت در قم گفت: در هفته سلامت امسال با اجراي برنامه‌هاي مختلف مردم را نسبت به بيماري فشار خون آگاه خواهيم كرد.
شمس الدین حجازی رییس دانشگاه علوم پزشکی، نوروز92
شمس الدین حجازی رییس دانشگاه علوم پزشکی، نوروز92
به گزارش قم نیوز، ، شمس الدين حجازي در نشست خبري به تشريح برنامه‌هاي هفته سلامت در قم پرداخت و گفت: بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی ۱۸ فروردين ماه به عنوان روز جهاني سلامت نام گذاري شده است و در کشور ایران با هدف توجه بيشتر به مقوله سلامت این روز به عنوان هفته سلامت مورد توجه قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينكه سازمان بهداشت جهاني هر سال از معضلات را به عنوان شعار سال انتخاب کرده و آن را به مردم گوشزد می‌کند، بيان كرد:‌امسال مسئله فشار خون به عنوان یک بیماری خاموش مورد توجه قرار گرفته است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم بيان كرد: سبک زندگی كنوني مردم تحرک کم و استفاده از رژیم غذایی پرکالری است و اين شرايط منتج به چاقی، فشار خون و عوارضی از جمله سکته‌های مغزی و قلبی مي‌شود ولي با پیشگیری بخش زیادی از این بیماری‌ها قابل درمان است.

وي با اشاره به اينكه در کشور ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد به بيماري فشارخون مبتلا هستند گفت: اگر این هشدار به خوبی تبیین شود لطمات و صدمات این بیماری اجتناب ناپذير است.

حجازي با اشاره به اجراي برنامه‌هاي مختلف در هفته سلامت در استان قم، به آغاز اين برنامه‌ها در يكي از مدارس مروج سلامت اشاره كرد و يادآور شد: از سال ۸۹ نخستین استانی که ترویج مدارس مروج سلامت را دنبال کرد قم بود و در حال حاضر ۱۵۰ مدرسه مروج سلامت در اين استان فعال هستند.

وي با اشاره به برگزاري دوره‌هاي آموزشي ويژه ۵ هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی در حوزه فرهنگی و در زمینه سبک زندگی اسلامی در اردیبهشت ماه بيان كرد: آگاه سازي پرسنل و اقشار مختلف مردم نسبت به بيماري فشار خون، حضور در رسانه‌های استان، برگزاري جلسه آموزشی ويژه مربیان مدارس، افتتاح نمایشگاه نقاشی دانش آموزان، افتتاح مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر برای نخستین بار در استان قم، برگزاری کلاس آموزشی رابطین سلامت ادارات، بازآموزی پزشکان و دیگر پرسنل دانشگاه علوم پزشكي توسط اساتید هیئت علمی، تجلیل از پرسنل خدوم ۱۱۵ و اجرای برنامه ورزشی ویژه بانوان در بوستان نرگس از جمله برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي هفته سلامت به شمار مي‌رود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم برگزاري نشست صمیمانه با رسانه‌هاي استان و تکریم حامیان سلامت، برگزاري جلسه آموزشی در ارتباط با فشار خون برای طلاب حوزه علمیه قم و خانواده‌هاي ايشان، اجراي برنامه‌های ورزش صبحگاهی به همراه اهدای جوایز، برگزاري همایش تقدیر از پرسنل مرکز بهداشت، برگزاری مسابقه دو و میدانی در شهر سلفچگان، برگزاري مانور امدادی اورژانس و آتش نشانی، اجرای همایش پیاده روی در شهر سلفچگان، آموزش رابطان بهداشت خانواده‌ها با شعار فشار خون، برگزاري همایش عمومی بانوان در شهر سلفچگان و ملاقات با مراجع معظم تقلید را از ديگر برنامه‌هاي هفته سلامت در قم دانست.

وي همچنين از استقرار کلبه سلامت در خیابان ۲۰ متری بهشتی براي اندازه گيري فشار خون مردم خبر داد و گفت: بیمارستان‌های ما فقط به دنبال درمان هستند در صورتي كه باید بیمارستان‌ها به سمت ترویج بهداشت روی آورده و ما به دنبال راه اندازی بیمارستان‌های مروج بهداشت هستیم.

حجازي بيان كرد: با برنامه ریزی صورت گرفته اميدواريم در بیمارستان شهید بهشتی شاهد راه اندازی بیمارستان مروج سلامت به عنوان نخستین بیمارستان کشور در اين زمينه باشيم.


انتهاي پيام/ 119/
https://qomnews.ir/vdchwinz.23nxxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما