سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 13259
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد:

رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی در بین مراکز آموزش عالی قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه این دانشگاه در میان 29 مرکز آموزش عالی قم رتبه نخست را دارد گفت: این دانشگاه رتبه 23 کشوری را هم در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.
دانشگاه علوم پزشکی استان قم، نوروز92
دانشگاه علوم پزشکی استان قم، نوروز92
به گزارش قم نیوز، شمس‌الدین حجازی در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی که به مناسبت هفته سلامت صورت گرفت با بیان اینکه شعار هفته سلامت در سطح جهان در سال جاری «فشار خون را جدی بگیرید» است اظهار کرد: این بیماری خاموش در بسیاری افراد وجود دارد اما از آن آگاه نیستند.

وی افزود: ورزش صحیح و رژیم غذایی سالم موجب پیشگیری از بیماری فشار خون می‌شود که سالانه عامل ۱۳ درصد مرگ و میرها در جهان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگریاز سخنان خود با اشاره به توجه این دانشگاه به بهداشت دهان و دندان عنوان داشت: با اینکه دین اسلام تاکیدات فراوانی بر این امر دارد اما وضعیت بهداشت دهان و دندان در کشور ما مطلوب نیست به همین دلیل در تلاش هستیم فرهنگ صحیح مسواک زدن را در مدارس و خانواده‌ها نهادینه کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۵۰ مدرسه مروج سلامت در قم فعالیت می‌کنند گفت: در این مدارس تمام موارد آموزشی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی مانند تغذیه سالم، مسواک زدن و ورزش‌های ویژه کودکان و نوجوانان به آنها ارائه می‌شود.

حجازی از اجرای طرح مسواک زدن دسته‌جمعی در قم خبر داد و افزود: این طرح سبب می‌شود فرهنگ بهداشت دهان و دندان در میان خانواده‌ها گسترش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به راه‌اندازی نخستین بیمارستان مروج بهداشت در قم اظهار کرد: بیمارستان شهید بهشتی برای این منظور انتخاب شده و برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها آموزش‌های لازم را به شهروندان خواهد داد.

وی از راه‌اندازی دهکده سلامت در قم خبر داد و بیان داشت: این دهکده در منطقه شهرقائم قم احداث شده و پیوست‌های فرهنگی و بهداشتی متنوعی هم برای آن در نظر گرفته شده است.
حجازی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی قم در میان ۲۹ مرکز آموزش عالی قم رتبه نخست را دارد افزود: این دانشگاه با ۸۴ نفر هیئت علمی رتبه ۲۳ کشوری را هم در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران کسب کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: این دانشگاه در زمینه رعایت حجاب و عفاف هم رتبه نخست را در میان دانشگاه‌های قم دارد و در میان تمام دستگاه‌های استان هم رتبه سوم را به دست آورده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های نوروزی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه بیش از ۲۶ هزار نفر به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کرده اند که بیش از ۱۲ هزار نفر از آنها بستری شدند.

حجازی گفت: اورژانس قم هم عملیات امداد و نجات در خصوص بیش از ۳۳۰۰ نفر را انجام داد و در حوزه بهداشت هم ۹ هزار مورد بازرسی از سوی بازرسان دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه میزان تخلفات هر ساله در قم کاهش می‌یابد اضافه کرد: امسال ۱۸.۵ تن محصولات غذایی آلوده کشف و ضبط و ۹۰ واحد متخلف هم تعطیل شدند.

وی ادامه داد: پیگیری‌های مراجع تقلید از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی موجب رشد حوزه پزشکی در ایران شده و در زمینه توجه ویژه به قم هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcjh8ev.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما