سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : 13254
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد

استفاده از ظرفیت مراجع تقلید در گسترش فرهنگ رعایت بهداشت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مراجع معظم تقلید الگوی کامل رعایت مسائل بهداشتی و اسلامی هستند و استفاده از ظرفیت آنها برای توسعه این فرهنگ در دستور کار قرار دارد.
استفاده از ظرفیت مراجع تقلید در گسترش فرهنگ رعایت بهداشت
به گزارش قم نیوز، دکتر شمس‌الدین حجازی به مناسبت هفته سلامت در دیدار با آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه اسلام تاکید فراوانی بر سلامتی و رعایت بهداشت دارد اظهار کرد: هفته سلامت از ۱۸ فروردین ماه شروع می‌شود و امسال بحث فشار خون به عنوان یک عامل مرگ و میر و توجه به آن، شعار هفته بهداشت در سطح جهان است.

وی افزود: فشار خون یک بیماری پنهان بوده که عوارض فراوانی دارد اما رعایت مسائل بهداشتی مانند ورزش و تغذیه سالم از بروز آن جلوگیری می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تلاش‌های فراوان آیت‌الله سبحانی در نشر و گسترش فرهنگ ناب اسلامی عنوان داشت: قلم توانای این مرجع تقلید در نشریه مکتب اسلام و نگارش کتاب‌های مفیدی چون فروغ ابدیت همواره راهگشای اقشار مختلف بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهداشت دهان و دندان یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی قم است گفت: با وجود تاکیدات فراوان اسلام در این زمینه وضعیت بهداشت دهان و دندان در ایران مطلوب نیست به همین دلیل طرح ملی مسواک زدن دسته‌جمعی در مدارس و خانه‌ها و با حمایت رسانه ملی به زودی در ایران و قم اجرایی خواهد شد.

حجازی از راه‌اندازی بیمارستان مروج سلامت در قم خبر داد و بیان داشت: بیمارستان شهید بهشتی برای این منظور انتخاب شده و سعی خواهد کرد پیشگیری را به جای درمان در اولویت قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه این دانشگاه استفاده از احادیث اسلامی در ترویج مسائل بهداشتی را در دستور کار قرار داده است ابراز کرد: در حال حاضر ۱۵۰ مدرسه مروج بهداشت هم در قم مشغول فعالیت هستند و رعایت اصول بهداشتی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ رعایت رژیم غذایی مناسب از سوی همه اقشار جامعه گفت: در این میان مراجع تقلید که خود الگویی در رعایت مسائل بهداشت جسمانی هستند می‌توانند ظرفیتی مهم در آموزش اینگونه موارد به مردم باشند.

حجازی اضافه کرد: طی ایام نوروز بیش از ۲۶ هزار نفر به بیمارستا‌ن‌ها و اورژانس قم مراجعه کردند و بیش از ۳۴۰۰ مورد عملیات امداد نیز توسط مأموران اورژانس انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بازرسی مداوم از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز ۹۲ بیان داشت: ۵ هزار نفر از پرسنل اورژانس و مراکز بهداشتی قم در این ایام به حالت آماده‌باش بودند و خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان، مسافران و زائران را انجام دادند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdceew8z.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما