جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 13336
با حضور طلاب فرهیخته

دومین جشنواره ملی طلبه جوان موفق در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: دومین جشنواره ملی طلبه جوان موفق با حضور طلاب فرهیخته و وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان در قم برگزار شد.
دومین جشنواره ملی طلبه جوان موفق در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، دومین جشنواره ملی طلبه جوان موفق پیش از ظهر پنج شنبه با حضور طلاب فرهیخته، وزیر ورزش و جوانان، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه، معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

این جشنواره با هدف تشویق طلاب به تلاش در راستای ارزش های اسلامی و دینی و تجلیل از طلاب موفق برگزیده در این زمینه برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی طلبه موفق با اشاره به بررسی ۳۲۰ پرونده از طلاب جوان موفق اظهار داشت: از این تعداد ۳۴ مورد پس از ارزیابی شورای داوران انتخاب شد که ۲۳ مورد آن مختص برادران و ۱۱ مورد دیگر آن مربوط به طلاب خواهر بود.

حجت الاسلام سید مسعود موسوی شبستری با اشاره به اینکه اثرات برگزیده از ۱۳ استان بوده است، بیان داشت: تعداد زیادی از منتخبین دانش آموخته قرآن و حتی حافظ کل یا بخشی از قرآن هستند.

وی تشویق طلاب موفق و ترغیب دیگر طلبه‌ها به تلاش در عرصه تبلیغ، آموزش و پژوهش علوم حوزوی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: حضور جوانان در حوزه های علمیه و تلاش مستمر در راستای اهداف انقلاب اسلامی از جمله مهم ترین اهداف است که باید در این راستا جوانان پیشگام بوده و گام های بلندی بردارند.

ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه باید به خوبی به کار گرفته شود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز در این مراسم، در سخنانی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: طلبه ها باید به کار مستمر خود ادامه داده و وقفه ای ایجاد نکنند و هر آنچه را انجام می دهند از خدا دانسته و برای رضایت امام عصر (عج) قدم بردارند.

آیت الله سید محمد غروی ادامه داد: در برگزاری این گونه جشنواره ها ابتدا وظیفه مسئولان است که از طلاب موفق تجلیل کنند و همچنین فرصت بسیار مناسبی برای طلبه های دیگر است که ترغیب به فعالیت در درس، تحقیق و تبلیغ علوم حوزوی شوند.

وی با انتقاد از طلابی که با رسیدن به درجه ای از موفقیت مغرور می شوند، تصریح کرد: طلبه نباید با رسیدن به مقطعی از موفقیت مغرور شده و کار خود را دیگر ادامه ندهد و خود را بالاتر از دیگران بداند بلکه باید همواره در راستای اهداف خود حرکت کرده و توقف نکنند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: در حوزه علمیه طلاب مستعد بسیار خوبی وجود دارد که باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق آن ها را کمک و یاری کرده و با مشاوره های صحیح آن ها را به خدمت در دستگاه های نیازمند به کار گرفت.

وی بیان کرد: اگر ظرفیتی که در حوزه های علمیه وجود دارد به خوبی به کار گرفته شود موفقیت ها و درخشندگی حوزه علمیه چند برابر حاضر می شود.

آیت الله غروی اضافه کرد: با شناخت ظرفیت خودمان و افراد موفق باید شرایط و امکانات تحصیل دیگران را نیز فراهم کرده و این جریان مهم را ادامه داد.

احیای ارزش‌های وحی و سنن الهی از وظایف مهم طلاب است
رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه نیز در سخنانی اظهار داشت: طلبه ها باید در راستای آنچه که خداوند، اولیای او و مردم از او می خواهند قدم برداشته و به تکلیف خود در این راستا عمل کنند تا به رستگاری برسند.

حجت الاسلام سید علی عماد ادامه داد: طلاب باید در حال حاضر با شناسایی زمان، به نسل های بعدی که خواهان الگو هستند کمک کرده و این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه احیای ارزش های وحی و سنن الهی و گسترش و نشر آن از وظایف مهم طلاب است، ابراز کرد: فهم درست دین مبنی بر ویژگی های زمان و شناسانه است و این ضروریتی است که باید دغدغه هر طلبه باشد.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طلبه ها باید بتوانند با نخبگان برگزیده و دنشجویان دانشگاه ها ارتباط خوبی برقرار کنند تا بتوانند سهم خود را از راهبرد دانش در آینده ایفا کنند.

تأکید بر توجه به ورزش بانوان
در ادامه این مراسم وزیر ورزش و جوانان فقر حرکت در زنان ایرانی را از جمله مهم ترین مشکل عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر فقط ۵ درصد ایرانیان ورزش سازمان یافته انجام می دهند و این یکی از معظلات جامعه امروز است.

محمد عباسی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی بر ورزش به خصوص ورزش بانوان تاکید مکرری دارند، تصریح کرد: باید با اطلاع رسانی و تبلیغ در این زمینه همگان را به ورزش سازمان یافته دعوت کرد و بسیار فعال عمل کرد.

وی گفت: در حال حاضر رتبه ایران در المپیک ۱۷ است در حالی که در گذشته ۵۱ بوده و در پارالمپیک نیز رتبه ایران به ۱۲ رسید و این از بزرگترین موفقیت کشور در عرصه ورزش است.

در پایان این مراسم چند طلبه موفق در عرصه پژوهش، آموزش و تبلیغ علوم حوزوی با اعطا هدایای ارزشمندی تقدیر شدند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfvmdy.w6dmmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما