پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 22965

اهتمام طلاب به آشنایی با سیره عملی آیت‌الله حائری یزدی‌

قم نيوز : قم نیوز:عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید نسبت به شناخت روش شناسی فقهی و سیره عملی آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی اهتمام داشته باشیم.
اهتمام طلاب به آشنایی با سیره عملی آیت‌الله حائری یزدی‌
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست ظهر امروز در مراسم نکوداشت آیت‌الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری‌یزدی با اشاره به اینکه باید نسبت به روش شناسی فقهی حاج شیخ توجه داشته باشیم بیان کرد: اگر بخواهیم که درباره یک شخصیت فقهی به شناخت برسیم باید روش شناسی وی را به درستی بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه حاج شیخ در روش خود انصاف را مورد توجه قرار می‌داد گفت: در روش شناسی شاهد مکتب‌های بغداد، قم، نجف و... هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: در روش شناسی مکتب قم به استنباط توجه می‌شود و این در حالی است که در روش شناسی نجف مطالعات به صورت جداگانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روش شناسی فقهی آیت‌الله حائری یزدی از اهمیت زیادی برخوردار است تاکید کرد: اگر بخواهیم به روش شناسی فقهی ایشان توجه داشته باشیم ضروری است که نگاهی به سیره عملی ایشان بیندازیم.

علیدوست با اشاره به اینکه حاج شیخ تا سال ۱۳۱۲ در سامرا زندگی می‌کرده است بیان کرد: ایشان سه سال نیز در نجف از محضر مرحوم آیت الله فشارکی و مرحوم آخوند خراسانی بهره مند شد و در ادامه ۱۶ سال در شهر کربلا سکونت یافت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ایشان در سال ۱۳۴۰ قمری به شهر قم عزیمت کرد گفت: اگر نگاهی دقیق به زندگی ایشان داشته باشیم در می‌یابیم که شیخ عبدالکریم از حلقه خاصی پیروی نکرده و فقط می‌توان گفت که روش سامرا در روش شناسی و فکر ایشان قوت بیشتری داشت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdkn0x.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما