پنجشنبه ۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 2932
حسینی بوشهری:

ثبت احوال زمینه ساز توسعه، ترقی و پیشرفت جامعه است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ثبت احوال زمینه ساز توسعه، ترقی و پیشرفت جامعه می باشد.
ثبت احوال زمینه ساز توسعه، ترقی و پیشرفت جامعه است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیركل ثبت احوال قم افزود: خوشبختانه كارها و اقدامات انجام شده در این سازمان با نگاه بسیار متعهدانه، مسئولانه و دلسوزانه همراه است.

وی ادامه داد: دراین زمینه دغدغه ‌ها و دلسوزی‌ها باعث گردیده است مسئولین این حوزه مسیرهای جدیدی را برای خدمت به مردم با تمام وجود فراهم آورند.

حسینی بوشهری با اشاره به آیات و روایات مربوط به تكلیف شناسی گفت: تشخیص وظیفه قبل از عمل به تكلیف از مهمترین اموری است كه انسان مؤمن باید آن را مدنظر قرار داده و سپس به انجام تكلیف مبادرت بورزد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: امروز ثبت احوال یكی از نهادهای پر كاری است كه باید این مسیر را دنبال كند و قدم های عملیاتی بسیاری را در جهت بهبود و تسهیل امور بردارد.

وی خدمت رسانی به مردم را كار پسندیده و ارزنده ای عنوان كرد و گفت: خدمت به خلق خدا اجر و پاداش بسیاری را بهمراه دارد كه یكی از مجموعه هایی كه بالاترین خدمت را به مردم ارائه می نماید مجموعه ثبت احوال است.

حسینی بوشهری گفت: برای عملكرد بهتر لازم است گروه تحقیقاتی تشكیل تا نیاز سنجی جامعه را انجام داده و با برنامه ریزی دقیق و صحیح راهكارهای عملیاتی تبیین شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح كرد: ثبت احوال تنها سازمانی است كه اسناد هویتی مردم را در اختیار دارد و در تولد، مرگ، ازدواج و طلاق همراه مردم بوده و در تك تك لحظات همواره خدمت رسان مردم است.

وی با اشاره به اهمیت نام گذاری در اسلام گفت: ثبت احوال بعنوان سازمان متولی امر باید با اطلاع رسانی صحیح و بموقع به خانواده ها در خصوص استفاده از فرهنگ اسلامی و ایرانی در نام گذاری فرزندانشان تلاش كند.

حسینی بوشهری در بخش دیگری اضافه كرد: نكته ای كه بسیار با اهمیت است بحث های جمعیتی است كه كاهش جمعیت عامل جدی تهدید كننده ای برای جامعه بشمار می رود.

مدیركل ثبت احوال قم نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این اداره كل را تشریح كرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.xnit23nwiftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما