چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : 16682
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

آیت الله ری شهری ،علامه مجلسی زمان است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: آیت الله ری شهری، علامه مجلسی زمان خودش است که باید تجلیل در خور شأنی از ایشان صورت گیرد.
آیت الله ری شهری ،علامه مجلسی زمان است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم رو نمایی از تازه‌های نشر موسسه دارالحدیث با اشاره به حوادث عاشورا و اسارت اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) اظهار کرد: قدرشناسی از نعمت‌های خداوند بر گردن همه ما به ویژه قشر طلبه و حوزوی است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به هفته کتاب خوانی، آثار رونمایی شده از آیت الله ری شهری را آثاری گران سنگ و ارزنده دانست و گفت: علما و بزرگان و دانش آموختگان مصداق بارز کلام نورانی پیامبر اکرم (ص) هستند که فرمود: خدا دوست دارد اثر نعمتی را که به بنده‌اش داده است مشاهده کند.
 
امام جمعه موقت قم افزود: مرحوم صاحب جواهر نیز کتابش گران سنگ جواهر را کنار جسد فرزندش نوشت و این مبین است که ایشان تا چه اندازه نسبت به رسالتشان در نوشتن کتاب حساس بود.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: علامه مجلسی، کلینی، شیخ صدوق و دیگر بزرگانی در امر گردآوری احادیث و نوشتن کتاب تلاش کردند مایه فخر و مباهات ما هستند. طلاب ما باید قدردان این همه تلاش باشند و دیگر شاهد این نباشیم که طلبه‌ای از مطالعه کتاب کافی غافل مانده باشد.
 
امام جمعه موقت قم با اشاره به کلام امام صادق (ع) که می‌فرمایند: اگر کسی دینش را بدون تهجد و از زبان دیگران آموخته باشد به طور قطع این دین در گذر زمان از بین می‌رود، گفت: کوه‌ها و ممکن است که از بین برود اما ایمان راسخ از بین نمی‌رود.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: آیت الله ری شهری، علامه مجلسی زمان خودش است که باید تجلیل در خور شأنی از ایشان شود. البته ایشان چه در دانشگاه علوم و حدیث و چه در موسسه دارای توفیقات زیدی هستند که اعظم این مسئله به خاطر وجود همراهان وفادار ایشان است
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: ما قرآن نازل داریم که کلام الهی ما است و یک قرآن ساعد داریم که ادعیه ما است و باید از هر دوی آن‌ها بهره ببریم.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdccieqs.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما