شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 13356
از سوی انتشارات بوستان کتاب:

سیاست‌های پولی در بانکداری بدون ربا منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کتاب سیاست‌های پولی در بانکداری بدون ربا را منتشر کرد.
سیاست‌های پولی در بانکداری بدون ربا منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب سیاست‌های پولی در بانکداری بدون ربا به قلم سعید فراهانى فرد از سوی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی در قطع وزیری منتشر شده است.

در مقدمه این اثر می‌خوانیم: در جهان امروز نظام بانکى خدمات ارزنده‏اى از قبیل تسهیل مبادلات، تجهیز پس‏اندازهاى راکد مردمى و هدایت آنها به سرمایه‏گذارى مفید، اجراى سیاست‏هاى پولى مناسب و...، به اقتصاد ارائه مى‏دهد.

تحوّل نظام بانکى از سیستم ربوى به بانک‏دارى بدون ربا، این نگرانى را در پى داشت که آیا ابزارى براى انجام سیاست‏هاى پولى باقى مى‏ماند و نظام جدید مى‏تواند همچنان به عنوان اهرمى جهت تنظیم و کنترل حجم پولِ مورد نیاز اقتصاد نقش ایفا کند؟

کتاب حاضر، به تبیین سیاست‏هاى پولى و ابزارهاى آن از منظر اقتصادى و فقهى پرداخته و مبانى فقهى پول در بانک‌داری بدون ربا را بر اساس مبانى فقهى و فکرى امام خمینى(ره) کاوش کرده است.

سلمان فارسی استاندار مداین

کتاب ارزشمند سلمان فارسی استاندار مداین اثر احمد صادقی اردستانی از دیگر تازه‌های نشر بوستان کتاب است که در ۴۲۸ با قیمت ۱۳ هزار تومان به بازار چاپ و نشر کشور عرضه شده است.

سلمان فارسی نخستین ایرانی سعادت‌مندی بود که برای شناسایی خدای یکتا و فرار از ستم و بیدادگری بار سفر بست و پس از کاوش‌های فراوان سرانجام اسلام را پذیرفت و در زمره صحابه بزرگ حضرت محمد(ص)، درآمد. پاکی و صداقت و فداکاری‌های خالصانه وی سبب شد تا از نزدیک‌ترین یارانِ پیامبر شود، به طوری که پیامبر درباره او فرمود: «سلمان منّا اهل البیت».

کتاب سلمان فارسی استاندار مداین شرح حال این مرد بزرگ را براساس منابع معتبر، به تفصیل بررسی کرده است.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdch-xnz.23nxmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما