سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 13432
دبیر هیئت کشتی استان قم عنوان کرد:

شانس اعزام به مسابقات آسیایی نوجوانان برای 2 کشتی گیر قمی

قم نيوز : قم نیوز: دبیر هیئت کشتی استان قم گفت: دو کشتی گیر قمی با درخشش در پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان شانس اعزام به پیکارهای قهرمانی آسیا را دارند.
شانس اعزام به مسابقات آسیایی نوجوانان برای 2 کشتی گیر قمی
به گزارش قم نیوز، احمد رضایی اظهار کرد: از آخرین باری که کشتی قم در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا موفق به کسب مدال شد، چیزی حدود چهار سال می‌گذرد و امیدواریم امسال شاهد موفقیتی دیگر در این رقابت‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۰ و در جریان پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا که در کشور تایلند برگزار شد، امیرحسین مولایی نماینده کشتی استان قم در ترکیب تیم ملی نوجوانان بود و در وزن ۷۶ کیلوگرم به مقام سوم و نشان برنز آسیا دست یافت.

دبیر هیئت کشتی استان قم افزود: البته در آن سال کشتی قم در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان آسیا یک نماینده داشت که این کشتی گیر ارزنده‌هادی علیزاده پورنیا بود که در رقابت‌هایی که به میزبانی کشور چین برگزار شد، توانست با کسب مقام سوم به نشان برنز آسیا نائل شود.

وی تصریح کرد: البته کشتی قم در سال ۲۰۱۲ نیز این شانس را داشت که در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا یک نماینده داشته باشد، در حالی که این رقابت‌ها در کشور قزاقستان برگزار می‌شد علی فتاحی منش نماینده کشتی قم شانس حضور در این رقابت‌ها را داشت ولی این امکان میسر نشد.

رضایی اضافه کرد: اکنون شانس بسیار زیادی برای اعزام دو کشتی گیر قمی به مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا داریم چون در پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی که هفته قبل برگزار شد، دو نماینده قم به عنوان قهرمانی اوزان خود دست یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها که در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد، بیش از ۲۰۰ کشتی گیر نوجوان رشته کشتی فرنگی در ۱۰ وزن با یکدیگر به رقابت پرداختند که سرانجام مهدی ابراهیمی و علی فتاحی منش با کسب عنوان قهرمانی اوزان خود جواز حضور در اردوی تیم ملی را به دست آوردند.

دبیر هیئت کشتی استان قم بیان داشت: در وزن ۷۶ کیلوگرم مهدی ابراهیمی نماینده تیم اعزامی هیئت کشتی استان قم به انتخابی تیم ملی نوجوانان بود که در نهایت توانست بالاتر از دیگر رقبای مطرح خود در این وزن عنوان نخست و مقام قهرمانی را از آن خود کند.

وی یادآور شد: در وزن ۸۵ کیلوگرم نیز همین اتفاق رخ داد و علی فتاحی منش در این وزن همانند مهدی ابراهیمی که حریفی از خوزستان را شکست داده بود، با عبور از سد رقیب خوزستانی خود به نشان طلا و عنوان قهرمانی دست پیدا کرد و به تیم ملی راه یافت.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcci0qs.2bq118laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما