سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب : 13443
قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

1076 کارگاه استان قم از تخفیفات حق بیمه برخوردار شدند

قم نيوز : قم نیوز: وحید وزیری راد، قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از بهره‌مند شدن 1076 کارگاه استان قم از تخفیفات حق بیمه سهم کارفرما در سال 1391 خبر داد.
وحید وزیری راد، قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، فروردین 1392.
وحید وزیری راد، قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، فروردین 1392.
به گزارش قم نیوز، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از اجرای  اجرای دستورالعمل وآئین نامه اجرایی بند "و" ماده 80 قانون برنامه پنج ساله توسعه و بهره مندی 1076 کارگاه  استان قم از تخفیفات بند واو ماده 80 قانون برنامه پنجساله پنجم جمهوری اسلامی ایران (تخفیف سهم بیمه کارفرما به ازاء به کار گماری نیروی جدید) تا پایان سال 91 در استان قم خبر داد.

وی افزود: تعداد 1076 کارگاه از کارگاه‌های استان قم با به کارگماری 4240 نفر نیروی جدید از تخفیفات بند واو ماده 80 قانون برنامه پنجم بهره‌مند شدند و تا پایان برنامه پنجم توسعه کارفرمایانی که با حفظ اشتغال موجود اقدام به استخدام نیروهای جدید می‌نمایند، می توانند از مزایای این قانون استفاده کنند.

وزیری راد با اشاره به اعمال تخفیف پلکانی در مورد کارفرمایان گفت: براساس بند "و" ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه به دولت اجازه داده می‌شود در راستای ایجاد اشتغال پایدار، توسعه کارآفرینی، کاهش عدم تعادل منطقه‌ای و توسعه مشاغل نو نسبت به اعمال تخفیف پلکانی و یا تامین بخشی از حق بیمه سهم کارفرمایان کارگاه‌هایی که با تائید و یا معرفی واحدهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت به کارگیری نیروی کار جدید مبادرت می نمایند، اقدام نموده مشروط به آنکه واحد تازه تاسیس بوده و یا در سال قبل از آن،‌ کاهش نیروی کار نداشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دستورالعمل اجرایی بند " و " ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه کشور از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیران استانی و نیز تامین اجتماعی و کاریابی‌های غیردولتی استان‌ها نیز ابلاغ شده است. و در همین راستا کمیته‌ای جهت اجرای این دستورالعمل در اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان نیز تشکیل گردیده و مقرر شده است تا این کمیته نسبت به پذیرش درخواست‌های متقاضیان استفاده از این تخفیف و بررسی آنها اقدام نماید.

وزیری راد تصریح کرد: بدیهی است شرکت‌هایی که پس از بررسی کمیته مربوطه، واجد شرایط آئین نامه اجرایی ماده مذکور باشند، نیروی مورد نیاز آنان از طریق بانک اطلاعاتی کاریابی‌های خصوصی تامین خواهد شد. بر اساس این آئین نامه، مبنای تعیین سطح اشتغال، بالاترین لیست ارسالی در یک سال گذشته از تاریخ درخواست استفاده از این تخفیفات می باشد.
وی همچنین تعامل برخی از کاریابی‌های سطح استان را در حد عالی توصیف کرد و ضمن تشکر از جناب آقای موسوی مدیر کل تامین اجتماعی استان قم از زحمات و تلاش‌های صادقانه و خالصانه آقای رضا عراقی مسئول کاریابی های غیر دولتی اداره کل استان قم تقدیر کرد.

شایان ذکر است آقای رضا عراقی به علت عملکرد مطلوب، چندین بار از سوی مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت متبوع مورد تقدیر قرارگرفته است.

انتهای پیام /105
https://qomnews.ir/vdcexe8z.jh8xei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما