دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 13751
رئیس قرارگاه سازندگی قائم(عج):

مبادله 25 هزار میلیارد تومان قرارداد تا پایان سال

قم نيوز : قم نیوز: رئیس قرارگاه سازندگی قائم(عج) گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال بتوانیم 25 هزار میلیارد تومان قرارداد را مبادله کنیم که بیشتر این قرارداد‌ها به پروژه‌های بر زمین مانده اختصاص دارد.
مهندس  محسن عابدینی پور رییس قرارگاه سازندگی قائم
مهندس محسن عابدینی پور رییس قرارگاه سازندگی قائم
به گزارش قم نیوز، محسن عابدینی‌پور ضمن  سخنانی به تشریح فعالیت‌های گسترده و برنامه‌های قرارگاه سازندگی قائم(عج) پرداخت و اظهار داشت: قرارگاه سازندگی قائم از ۱۲ موسسه و چند گروه اجرایی تشکیل شده است و در عرصه‌های مختلف تخصصی از جمله تجهیزات پیشرفته الکترونیک، دفاعی و نظامی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه قرارگاه قائم در زمینه‌های سازندگی دارای گروه‌های اجرایی متعدد است، خاطرنشان کرد: قرارگاه قائم می‌تواند در مدیریت عمران شهری، اجرای پروژه‌های تونل و سدسازی، ساخت بزرگراه‌ها و اجرای پروژه‌های زیربنایی کشور همکاری نزدیکی با وزارتخانه‌های زیربنایی و اقتصادی از جمله وزارت نیرو وزارت راه و مسکن داشته باشد.

رئیس قرارگاه سازندگی قائم(عج) همکاری نزدیک با شهرداری‌های کلان شهرهای کشور را از جمله زمینه‌های فعالیت این قرارگاه ذکر کرد و ابراز داشت: تا کنون نشست‌هایی با شهرداری‌های شیراز، همدان، مشهد، تهران، کرج و قم داشتیم که این نشست‌ها مقدمه همکاری در پرو‍‍ژه‌های بزرگ را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما تنها به دنبال منابع نقدی نیستیم یادآور شد:‌ در این راستا ما به مجموعه‌های طرف همکاری نیز اعلام کردیم که به صورت نقدی، غیرنقدی و تهاتری می‌توانیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

عابدینی‌پور با اشاره به استقبال از پیشنهاد قرارگاه قائم از سوی وزارتخانه‌ها، ‌شهرداری‌ها و مجموعه‌های زیربنایی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال بتوانیم ۲۵ هزار میلیارد تومان قرارداد را مبادله کنیم که بیشتر این قرارداد‌ها به پروژه‌های بر زمین مانده اختصاص دارد.

وی با اشاره به برخی از تفاهم‌نامه‌های مبادله شده بین قرارگاه قائم و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: یک تفاهم‌نامه هزار میلیارد تومانی برای اجرای فاضلاب منطقه ۲۱ تهران با وزارت نیرو مبادله کردیم که مراحل اجرایی کار به زودی آغاز می‌شود که این مقدمه یک جهش بزرگ در دفع بهداشتی فاضلاب مناطق مختلف تهران است.

رئیس قرارگاه قائم با بیان اینکه زمینه‌های همکاری با قم نیز فراهم شده است یادآور شد: یک تفاهم نامه دو هزار و ۵۰۰ میلیاردی مبادله کردیم و دو قرارداد پیشنهاد دادیم که در حال بررسی در شورای شهر قم است.

وی محور عمار یاسر را یکی از این پروژه‌ها ذکر کرد و گفت: این پروژه از اتوبان امیرکبیر تا میدان سپاه ۷ کیلومتر طول دارد که شامل تمام تأسیسات شهری در طول مسیر از جمله تقاطع غیرهمسطح، تونل و... می‌شود که قرار است قرارگاه قائم اجرا کند.

وی همچنین بلوار پیامبر اعظم(ص) را از بزرگترین پروژه‌های عمران شهری کشور دانست و یادآور شد: با توجه به تعریف این پروژه از سوی شهرداری قم در هفت فاز، قرارگاه قائم آمادگی دارد که در این پروژه همکاری لازم را داشته باشد.

عابدینی‌پور با بیان اینکه شیوه تهاتری که ما در اجرای پروژه‌ها انجام می‌دهیم مورد استقبال واقع شده است، اظهار داشت: با توجه به مشکل نقدینگی دستگاه‌ها، با روش تهاتری هم مشکل نقدینگی آنها برطرف می‌شود و هم احتیاجات مجموعه ما و نیروهای مسلح تأمین می‌شود در ضمن پروژه‌های بزرگ بر زمین مانده عملاً کلید می‌خورد.

وی افزود: این شیوه بار مالی زیادی به دولت، دستگاه‌های اجرایی یا وزارتخانه‌های زیربنایی وارد نمی‌کند و بودجه آنها را متورم نخواهد کرد چون کار به صورت تهاتری و عملیاتی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما رقیب قرارگاه‌ها و پیمانکاران بخش خصوصی نیستیم، ابراز داشت: قرارگاه سازندگی قائم(عج) گره‌های پروژه‌های بزرگ را باز و میدان را برای پیمانکاران بخش خصوصی مهیا می‌کند.

رئیس قرارگاه سازندگی قائم(عج) افزود: در همین راستا قراردادهایی با شرکت‌های کیسون، جهان نصر اصفهان و جهان نصر کشوری منعقد کردیم که بعد از اینکه ما کارها را مدیریت کردیم آنها در اجرا وارد شوند.

وی تصریح کرد: شیوه‌ای که ما به کار می‌بریم نه بار اضافی برای کارفرما ایجاد می‌کند نه پیمانکار، به این ترتیب که ما از معافیت‌های قانونی خود استفاده می‌کنیم و آنها هم بهره خودشان را خواهند برد.

عابدینی‌پور با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» خاطرنشان کرد: شیوه کار ما در قرارگاه سازندگی قائم در همین راستا است و نتایج بسیار مثبت و ارزنده‌ای را هم برای مجموعه ما هم برای سایر دستگاه‌های اجرایی و وزارت‌خانه‌های زیربنایی به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با وجود فعالیت‌های گسترده اما قرارگاه سازندگی قائم هنوز به خوبی معرفی نشده است، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با کمک رسانه‌ها هر چه بیشتر زمینه‌ فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط این قرارگاه را معرفی کنیم.

رئیس قرارگاه سازندگی قائم با اشاره به فعالیت حدود شش ساله این قرارگاه گفت: در گذشته فعالیت‌ها محدود به موارد خاص و صنایع پیشرفته بوده است ولی در شرایط کنونی نحوه کار تغییر کرده و گستره کار بسیار وسیع شده است.

وی با بیان اینکه در طول شش سال قرارگاه قائم کمتر از ۷۰ میلیارد تومان فعالیت کرده است، تصریح کرد: این در حالی است که در مدت ۴ ماه گذشته نخستین قرارداد ۱۰۰ میلیاردی خود را منعقد کردیم و قراردادهای بعدی ما هم با شهرداری‌ها خواهد بود که متجاوز از هزار میلیارد تومان است.


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcgqu9q.ak9wn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما