> برنامه ورزشی فرهنگی همزمان باروز زن در بوستان نرگس | قم نیوز
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 13740
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم:

برنامه ورزشی فرهنگی همزمان باروز زن در بوستان نرگس

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان شهر کریمه اهل بیت و جشن یاس نبی همزمان با روز زن در بوستان نرگس خبر داد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم محسن نصیری
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم محسن نصیری
به گزارش قم نیوز، محسن نصیری با اشاره به نظر دین مبین اسلام در مورد زن به تولد حضرت فاطمه (س)اشاره کرد و گفت:حضرت فاطمه در شرایطی به دنیا آمدند که اگر تاریخ را مرور کنیم می بینیم اگر به مرد عرب خبر می دادند همسرت فرزند دختر به دنیا آورده،خشمگین وچهره اش سیاه می شد و داشتن فرزند دختر برای آنان ننگ بود و قرآن هم شهادت به آن می دهد اما رسول گرامی اسلام فرمودند نسل من ازدخترم فاطمه (س)است این یعنی تکریم وبزرگداشت مقام زن؛

وی به بیان اینکه دین مبین اسلام برای همه یک حقوق دارد،تصریح کرد:زن ومرد در نگاه اسلام متفاوت است،زن از لحاظ جسم وروحیه متفاوت است و نگاه اسلامی به او تحقیرآمیز نیست؛دین مبین اسلام اصل مساوات و برابری را در حقوق زن ومرد لحاظ نموده است واگرحقوق زن ومرد مشابه باشند،این ظلم در حق زن است ؛حقوق مساوی است اما مشابه نیست.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم با اشاره به چگونگی مقام زن در جهان بینی اسلامی خاطر نشان کرد:رسیدن به درجات معنوی وروحانی شامل زن ومرد می باشد و اگر جنس مونث ومذکر تقوی داشته باشند حیات طیبه بهشت هم به زنان عفیفه ومردان با تقوی می رسد.ومخاطبان وحی تنهامردان نبودهب لکه زنان بوده است.

محسن نصیری بیان کرد: جشن یاس نبی همزمان با روز زن در روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در بوستان نرگس برگزار می شود.
وی گفت: در هفته زن از ۱۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان شهر کریمه در بوستان نرگس برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این جشنواره محصولات زنان سرپرست خانوار عرضه می شود.
نصیری بیان کرد: نمایشگاه سلامت به مناسبت هفته زن به مدت ۲ روز در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برپا می شود.
وی ادامه داد: همچنین مسابقات ورزشی شامل طناب کشی، دارت، شنا، دوچرخه سواری، دو و میدانی و غیره در بوستان نرگس به عنوان تنها بوستان بانوان از دیگر برنامه های این جشنواره می باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم بیان کرد: کلاس های آموزشی رایگان در مباحث روانشناسی، اخلاق و مهارت های زندگی به مناسبت هفتهزن برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام این کلاس ها آغاز شده است افزود: علاقه مندان به شرکت در این کلاس ها تا ۷ اردیبهشت ماه فرصت دارند به بوستان نرگس مراجعه کنند.

انتهای پیام/119/


https://qomnews.ir/vdce7f8z.jh8xei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما