پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : 13468
به مناسبت گرامیداشت روز ارتش؛

مسابقات پرش با اسب روز ارتش در قم برگزار می‌شود‌

قم نيوز : قم نیوز: رقابت‌های قهرمانی پرش با اسب به مناسبت گرامیداشت روز ارتش، با حضور برترین‌های این رشته ورزشی از روز جمعه در قم برگزار می شود.
مسابقات پرش با اسب روز ارتش در قم برگزار می‌شود‌
به گزارش قم نیوز، مسابقات پرش با اسب قهرمانی استان قم به مناسبت گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و زنده نگهداشتن یاد و خاطره ایثارگری‌های نیروهای این یگان امنیتی مرزهای کشور عزیزمان در سال‌های جنگ حق علیه باطل برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده در هیئت سوارکاری استان قم، این دوره از مسابقات پرش با اسب قهرمانی استان قم با عنوان روز ارتش با شرکت برترین سوارکاران شهر قم از باشگاه‌های مختلف سطح استان و احتمالا سوارکارانی از استان‌ها و شهرستان‌های همجوار قم به انجام می رسد.

از سوی هیئت سوارکاری استان قم زمان و مکان برگزاری پیکارهای پرش با اسب قهرمانی استان قم نیز مشخص شده و قرار است شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها از فردا در پیست سوارکاری باشگاه ماهان برای کسب مقام‌های برتر با یکدیگر به رقابت بپردازند.

این رقابت ها در حالی برگزار می شود که در آخرین دوره برگزاری پیکارهای پرش با اسب قهرمانی استان قم با عنوان جام دفاع مقدس علاوه بر سوارکاران خوب و شایسته بومی، اسب سوارانی از استان مرکزی و شهرستان کاشان نیز حضور داشتند که به این شکل رقابت بر سر کسب عناوین برتر بین نفرات شرکت کننده موجب افزایش سطح کیفی رقابت‌ها شده بود.

باشگاه سوارکاری ماهان در ابتدای شهرک پردیسان واقع در اتوبان قدیم قم- اصفهان واقع شده است و مسابقات پرش با اسب روز ارتش نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۸ عصر روز جمعه سی ام فروردین ماه در این باشگاه با حضور طرفداران این رشته برگزار می شود.

نگاهی به وضعیت این رشته ورزشی در قم نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در ورزش سوارکاری یا اسب‌سواری استان قم صورت گرفته است و حرکت در مسیر پیشرفت این رشته با حضور باشگاه‌های خصوصی در فعالیت جدی برای توسعه سوارکاری سرعت بیشتری گرفته است.

همچنین در سال‌های اخیر باشگاه‌ها علاقه زیادی هم به نگهداری اسب و هم به برگزاری مسابقات این رشته ورزشی در سطح استان نشان داده اند و به همت هیئت سوارکاری استان قم تقریبا به بهانه‌ها و مناسبت‌های مختلف مسابقات گوناگون استانی در قم برگزار شده است.

یکی از آخرین رقابت‌هایی که تا قبل از برگزاری مسابقات پرش با اسب قهرمانی قم، در سطح استان برگزار شده است مسابقات سوارکاری قهرمانی قم بود که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در پیست سوارکاری باشگاه ماهان برگزار شد.

در این پیکارها که با استقبال کم نظیر علاقه‌مندان به رشته سوارکاری در حضور مسئولان شهر به شکلی زیبا و با شکوه برگزار شد، سوارکاران مدعی کسب مقام‌های برتر در رشته پرش با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان نفرات برتر معرفی شدند.

سوارکاران شرکت‌کننده در این رقابت‌ها در دو بخش آماتور و حرفه‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان با حضور مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و هیئت سوارکاری استان قم از سوارکاران برتر هر دو بخش تجلیل و به آنها هدایایی به رسم یادبود اهدا‌ شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbwab8.rhbf0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما