شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 13495
آیت‌الله سبحانی:

مسئولان کمیته امداد از سیاسی‌کاری پرهیز کنند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم خطاب به مدیران کمیته امداد گفت: تا زمانی که در این سمت‌ها هستید نباید کار سیاسی کنید هرچند هر انسانی می‌تواند دیدگاه‌های سیاسی خود را داشته باشد اما وقتی از این جایگاه کنار رفتید می‌توانید لباس سیاست بپوشید.
آیت الله سبحانی، نوروز92
آیت الله سبحانی، نوروز92
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی، این نهاد را جزو انسانی‌ترین و اصیل‌ترین نهادهای جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: مردم ایران از هر طبقه و طایفه‌ای این کمیته و زحمت‌کشان آن را دوست دارند.

وی افزود: مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی در واقع عاشق انسان‌ها هستند و هدفی جز خدمت به عالم انسانیت ندارند.

همه طبقات مردم کمیته امداد را دوست دارند

این مرجع تقلید با بیان اینکه خدمات خوبی را در سال‌های پس از انقلاب از سوی کمیته امداد شاهد بوده‌ایم گفت: همه طبقات برای این نهاد مقدس احترام قائل هستند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم و در زمانی که زنان ارزشی در میان اجتماع نداشتند فرمود هر انسانی به هر مقداری کار نیک انجام دهد در دنیا یا آخرت پاداش آن عمل به او می‌رسد و کمیته امداد هم در همین راستا فعالیت می‌کند.

معنویت در اقدامات کمیته امداد قابل مشاهده است

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه فعالیت کمیته امداد امام خمینی به ظاهر مادی است خاطرنشان کرد: با این حال معنویت و عشق به انسانیت در همه اقدامات به خوبی دیده می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منطق دنیای به ظاهر متمدن غرب بیان داشت: امروز ابرقدرت‌ها تروریست‌ها را به خدمت خود در آورده و سلاح در اختیارشان می‌گذارند تا به مساجد بروند و مردم را قتل عام کنند و در این میان غربی‌ها به هدف خود برسند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه کشورهای به قول خودشان متمدن امروز این کار را انجام می‌دهند اما ۱۴۰۰ سال پیش حضرت علی(ع) در نامه‌ای به والی مصر یعنی مالک اشتر می‌نویسد که مردم دو دسته بیشتر نیستند یا برادران دینی تو محسوب می‌شوند یا در انسانیت با تو شریک هستند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی باید همان رویکرد حضرت علی(ع) به جامعه را دنبال کند گفت: آن حضرت همگان را به یک چشم می‌نگریست و عدالت را در مورد همه یکسان اجرا می‌کرد.

مسئولان کمیته امداد از سیاسی‌کاری پرهیز کنند


این مرجع تقلید در ادامه خطاب به مدیران و کارکنان کمیته امداد عنوان داشت: تا زمانی که در این سمت‌ها هستید نباید کار سیاسی کنید هرچند هر انسانی می‌تواند دیدگاه‌های سیاسی خود را داشته باشد اما وقتی از این جایگاه کنار رفتید می‌تواند لباس سیاست بپوشید؛ در کمیته امداد باید با همه طبقات یکسان برخورد کرد.

وی با اشاره به مشکل اعتیاد به مواد مخدر در برخی جوانان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی می‌تواند در این عرصه هم خدماتی داشته باشد به این ترتیب که زمینه ترک اعتیاد را فراهم آورده و پس از آن با ایجاد مشاغلی برای همین افراد، بستر بازگشت به اعتیاد را از بین ببرد.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcbsab8.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما