شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 13501
قائم‌ مقام معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم تاکید کرد:

توجه به دیپلماسی شهری در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی

قم نيوز : قم نیوز: قائم ‌مقام معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم گفت: توجه به دیپلماسی شهری در جذب سرمایه‌گذاران به منظور توسعه و عمران شهرها امری ضروری است.
توجه به دیپلماسی شهری در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی
به گزارش قم نیوز، مجید فتح اللهی  با اشاره به راهبردهای پنج گانه جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در راستای توسعه و عمرانی شهری اظهار کرد: اصلاح درون سازمانی نخستین گام و راهبرد در این زمینه به شمار می‌رود.

وی افزود: اصلاح درون سازمانی در حقیقت شامل ارائه تضمین‌های کافی به سرمایه‌گذاران و مشخص کردن نحوه مشارکت‌هاست به این معنا که از نظر اقتصادی همه پروژه‌ها باید تضمین شده باشند و سرمایه‌گذاران با اطمینان وارد عرصه شوند.

قائم ‌مقام معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه راهبردهای نهادی دومین گام در جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به شمار می‌روند گفت: در این حوزه باید می‌توان پیمانکاران خرد را به وسیله تاسیس تعاونی‌های سرمایه‌گذاری با یکدیگر ادغام کرد.

وی ادامه داد: در این میان می‌توان سازمان‌های سرمایه‌گذاری خارجی را تاسیس کرد ضمن اینکه تشکیل صندوق ذخیره شهرداری هم به منظور هدایت جریان‌های سرمایه‌گذاری اهمیت فراوانی دارد.

فتح‌اللهی با اشاره به راهبردهای ساختاری به عنوان سومین راهکار جذب سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری خاطرنشان کرد: در بخش نخست باید به تدوین نظام جامع سرمایه‌گذاری پرداخت که شامل حذف مشکلات قراردادها، ارزیابی تخصصی از پروژه‌های اتمام یافته و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و اقتصادی است.

قائم ‌مقام معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه بازنگری در عملکرد سیاسی و اقتصادی مدیریت شهری بخش دوم راهبرد ساختاری محسوب می‌شود گفت: در این حوزه هم نیازمند بررسی‌های کاملی به منظور جذب سرمایه‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: در گام چهارم باید راهبرد فنی مورد توجه قرار گیرد که خود شامل چند بخش است؛ تشویق به جذب سرمایه در فعالیت‌های ویژه، ایجاد زمینه‌های لازم در نیل به سیاست برد برد میان سرمایه‌ گذار و کارفرما، توسعه فرهنگ مشارکت در شهر و ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران از جمله این بخش‌ها هستند.

فتح‌اللهی با اشاره به راهبردهای ترویجی به عنوان پنجمین راهکار در رسیدن به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در مدیریت شهری بیان داشت: این راهبرد در واقع همان دیپلماسی شهری است.

قائم ‌مقام معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم ادامه داد: برگزاری سمینارها و همایش‌های تخصصی، معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری شهری و جذب مشارکت‌های خیرین که از دیرباز در ایران وجود داشته از جمله روش‌های موثر در راهبرد ترویجی به شمار می‌روند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcjviev.uqetyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما