سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 13567

اعلام برنامه های سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برنامه های فرهنگی هنری و عمرانی این اداره کل در سال 91 و 92 را تشریح کرد.
اعلام برنامه های سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی اسماعیلی طبا در جلسه معاونین و مدیران این اداره کل که عصر روز گذشته برگزار شد با اشاره به عملکرد این اداره کل در سال ۹۱ گفت: با توجه به کاهش اعتبارات در سال گذشته هم برنامه های در دست اقدام عملی شد و علی رغم وجود این مشکل هم نمایشگاه ها، کنگره ها و جشنواره ها و همچنین دیگر برنامه های این اداره کل با رضایت مخاطبین انجام شد.

وی افزود: کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) از جمله برنامه های سال گذشته این اداره کل بود که بحمدالله با شکوه و استقبال فراوان در قم و گلپایگان برگزار شد.

اسماعیلی طبا به اهم فعالیت های سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری، تشکیل کمیته توسعه و ترویج معارف قرآنی، برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی استان و ارائه گزارش عملکرد شورای فرهنگ عمومی بخش ها در این جلسات و مصوبه های مهم فرهنگی، تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی برای آغاز ساخت آن، پیشرفت عمده ساخت تالار مرکزی، برگزاری موفق نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف از جمله جشنواره استانی فیلم فجر بخشی از برنامه های فرهنگی هنری انجام شده در سال گذشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به یکی از پیشرفت های مهم این اداره کل در سال گذشته ابراز داشت: با پیگیری صورت گرفته از وزارت متبوع، استان قم را که تا به حال رتبه درجه سه را به لحاظ تشکیلات اداری به خاطر تک شهر بودن داشت، به خاطر فعالیت های ملی و بین المللی در این استان، درخواست رتبه درجه یک برای این استان مورد قبول واقع شده که با تایید معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری، استان قم نیز هم ردیف استان های بزرگی چون خراسان رضوی دیده خواهد شد.

وی در ادامه نیز در تشریح فعالیت های در دست اقدام برای سال جاری گفت: اتمام ساخت تالار مرکزی، ادامه ساخت کتابخانه مرکزی، حرکت به سمت تولید فیلم بلند در استان، افتتاح مجتمع ناشران، پیگیری جدی برای شروع ساخت و ساز و انتقال فعالان چاپ و نشر به شهرک چاپ و نشر، راه اندازی پایانه صادرات محصولات فرهنگی هنری در این شهرک، ساماندهی دکه های مطبوعاتی، پیگیری برای اختصاص بودجه ویژه به قم به علت حضور فراوان زائران در این استان، همکاری در برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله مشکینی و همچنین ارائه کامل خدمات این اداره کل به صورت الکترونیکی برای تسهیل در امر ارباب رجوعان از جمله برنامه های این اداره کل خواهد بود که به صورت جدی در حال پیگیری است.

اسماعیلی طبا در پایان عنوان کرد: آمایش کامل حوزه فرهنگ و هنر استان را نیز در دست اقدام داریم که امیدواریم این امر مهم بزودی اجرایی شود.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcbzsb8.rhbf0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما