شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 13622
همزمان با حضور نمایندگان وزارت علوم در قم،

دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به وضع موجود این دانشگاه اعتراض کردند

قم نيوز : قم نیوز: دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در اعتراض به وضع موجود این دانشگاه و ادامه مدیریت سرپرستی فعلی این دانشگاه، هم زمان با حضور نمایندگان وزارت علوم، دست به اعتراض آرام زدند.
صبای قم
صبای قم
به گزارش قم نیوز، مشکلات دانشگاه صنعتی قم ادامه دارد و علی رغم وعده‌های داده از سوی سرپرست این دانشگاه در حل این مشکلات، دانشجویان این دانشگاه که مشکل اصلی را ادامه مدیریت سرپرست فعلی این دانشگاه می‌دانند، هم زمان با حضور دکتر محسن رهامی، نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دست به اعتراض آرام زدند.

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان قرار بود هفته قبل برگزار شود اما به گفته یکی از دانشجویان به دلیل پاره ای تماس‌های مشکوک از خارج از دانشگاه، این تجمع لغو شد و از سوی دیگر وعده‌هایی نیز در پرسش و پاسخ دانشجویی با سرپرست دانشگاه، برای بهبود وضعیت دانشگاه داده شد.

ساعت 13 ظهر 19 آذرماه اما دانشجویان با توجه به حضور نمایندگاه وزارت علوم در دانشگاه صنعتی قم، با جمع شدن در محوطه خیابان اصلی دانشگاه به داخل آمفی تئاتر رفتند و به مدت 2 ساعت سوالات و انتقادات خود را با این هیئت در میان گذاردند.

این هیات که از سوی دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای بررسی جامع وضعیت دانشگاه قم و دانشگاه صنعتی قم و تهیه گزارشی کامل از مشکلات و نحوه عملکرد مدیریت دانشگاه و بخش‌های مختلف، در این دانشگاه مستقر شده بود در مدت حضور یک روزه خود در دانشگاه صنعتی قم به بررسی مسایل دانشگاه پرداخت. 

یک منبع آگاه در این باره به قم نیوز گفت که این هیات در مدت استقرار حدود یک روزه خود، جلساتی فشرده با اعضای هیات علمی، هیات رییسه، کارمندان و دانشجویان دانشگاه به صورت جمعی برگزار کرد تا نظرات آنان را دریافت کند. 

این منبع ادامه داد: روز چهارشنبه دانشجویان با تجمع در محوطه خیابان اصلی دانشگاه، شعارهایی علیه سرپرست دانشگاه با عنوان سرپرست استعفا استعفا سر دادند و خواستار پیگیری هیات اعزامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شدند. پیش‌تر عده دیگری از دانشجویان با تهیه طوماری که به امضای حدود هشتصد دانشجو رسیده بود، از وزیر علوم خواستار برکناری سرپرست دانشگاه صنعتی قم شده بودند. 

از سوی دیگر بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم نیز با ارسال نامه ای به ریاست محترم جمهوری و پخش این نامه به دانشجویان متحصن خواستار برکناری این سرپرست و رسیدگی بیش تر به این دانشگاه شدند.

لازم به یادآوری است عکس‌های این تجمع و بیانیه دانشجویان و بیانیه بسیج دانشجویی در دفتر قم نیوز موجود است وبرای جلوگیری از تنش بیشتر در این دانشگاه، منتشر نشده‌اند، اما در صورت تکذیب از سوی دانشگاه، روی سایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام /105
 
https://qomnews.ir/vdcdx90f.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما