دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب : 24661
در سکوت خبری صورت گرفت:

اخراج اساتید و ادامه بومی زدایی در دانشگاه صنعتی قم

قم نيوز : قم نیوز: در حالی که سرپرست دانشگاه صنعتی قم با ارائه اخباری نه چندان درست به برخی رسانه‌ها، درصدد توجیه عملکرد خود در این دانشگاه است، در پشت صحنه اساتید این دانشگاه اخراج می شوند و روند بومی زدایی از کارکنان ادامه دارد.
اخراج اساتید و ادامه بومی زدایی در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش قم نیوز، چندی پیش از روند بومی زدایی در دانشگاه صنعتی قم نوشتیم و برخی از بخش های کارنامه خاکستری سرپرست این دانشگاه را نقد کردیم تا مسئولین استان قبل از تبدیل شدن این دانشگاه به یک معضل، فکری برای سرپرست این دانشگاه که از دولت قبلی بر جای مانده است و تاریخ حکم وی تمام شده است، انجام دهند و وزارت علوم نیز رئیسی شایسته برای این دانشگاه معرفی کند.

بازدید نماینده وزیر علوم که خود از روسای دانشگاه های قم بوده است، این امید را در دل دانشجویان و دلسوزان فرهنگی قم ایجاد کرد که به زودی خانه تکانی در این دانشگاه صورت می گیرد، اما به هر دلیل، این کار تاکنون صورت نگرفته است که اصلی ترین دلیل آن، درگیری دانشگاه در امتحانات و فرصتی برای تمام شدن ترم فعلی بوده است، زیرا بهترین موقع برای عوض کردن سرپرست یک دانشگاه، در  فصل تابستان است.

اما در این میان، سرپرست فعلی دانشگاه صنعتی قم نیز بی کار ننشسته است و هر از گاهی به مدد مشاوره رسانه ای که گرفته است، اخباری نه چندان درست به رسانه ها، که مانند خبر افتتاح 38 آزمایشگاه در این دانشگاه است، سعی در توجیه اقدامات خود دارد.

تازه ترین فعالیت مشکات در مقام سرپرستی دانشگاه، اخراج چند نفر از اساتید با سابقه این دانشگاه بوده است که به جرم جلسه با مقامات وزارت علوم و بیان حقائق این دانشگاه، تمدید قرارداد نشده اند و نامه تصفیه حساب با ایشان ارسال شده است.


از سوی دیگر، روند بومی زدایی در کارمندان این دانشگاه نیز ادامه دارد و چند نفر از کارمندانی که قدمت خدمت آنها در دانشگاه صنعتی بعضا از زمان حضور سرپرست فعلی بیشتر است، پس از چند ماه کشمکش، دچار خشم وی شده اند و دیگر تمدید قرارداد نشده اند.

مشخص نیست چرا همه این مشکلات و کاستی ها باید برای شهر مقدس قم پدید آید و چنین سرپرستی در دانشگاه صنعتی قم باقی باشد و آیا بهتر نیست سرپرست دانشگاه صنعتی قم با کارنامه درخشانی که دارد، در دانشگاه دیگری به خدمت مشغول شود تا آن دانشگاه نیز از خدمات وی بهره مند شوند و در عین حال با حضور رئیسی جدید و ترجیحا بومی قم که مشکلات این دانشگاه را بداند، خونی تازه در رگ های این دانشگاه جریان یابد؟

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcizqar.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

دانشگاهی دردمند
این آقای امینی با لیسانس پیام نور و فوق لیسانس شیمی که شاگرد سرپرست بوده اکنون بدون مجوز از هیات امنا هیات علمی شده و ضمن زیر پا گذاشتن آیین نامه هیات علمی وزارت متبوع، هم مدیر اداری و هم معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پایه است! وی کلا نیم صفحه رزومه دارد؟! کسی که تا چندی قبل کارمند قراردادی بود! در همین دانشگاه دکترای تخصصی شیمی که بومی و دارای سوابق درخشان در سطح کشور و جهان است را به جهت عدم همراهی در تخلفات، در اتاقی محبوس نموده اند و چندی پیش او را در کسوت مراقبت امتحانات دیدیم! وزارت متبوع، نمایندگان قم و استانداری چگونه جواب تعلل تغییرات در این دانشگاه را خواهند داد! حصر یک دانشمند در اتاقی در گوشه دانشگاه از اسفند 91 و رکود ایشان چگونه قابل توجیه است؟!
محسن
سلام به رسانه خوب قم نیوز ایشون که بومی نیستن از اسمشونم پیداست برا کجاست .
محسن
هوییی اون دکتر مشکات نه مشکات
فقط دکتر اردستانی نبوده افراد دیگه هم هستند
game over
مشکات برکنار شد