پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 20340

نشست ‌وزیر علوم با روسا و سرپرستان دانشگاه‌های قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز:‌نشست صمیمانه روسا و سرپرستان دانشگاه‌های قم با وزیر علوم تحقیقات و فناوری با حضور استاندار قم و معاون سیاسی امنیتی استاندری برگزار شد.
نشست ‌وزیر علوم با روسا و سرپرستان دانشگاه‌های قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز، نشست صمیمانه روسا و سرپرستان دانشگاه‌های قم صبح امروز در استانداری قم و با حضور استاندار قم، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جمعی از مسئولان دانشگاهی استان قم، برگزار شد.

استاندار قم: ۱۰۰ هزار طلبه در قم حضور دارند

استاندار قم، در این نشست با اشاره به جایگاه علمی شهر قم، اظهار کرد: محمد صادق صالحی منش با اشاره به حضور علمای حوزه علمیه قم و مراجع در شهر قم، خاطرنشان کرد: در قم بیش از ۱۰۰ هزار طلبه و فضلا و بیش از ۱۵ مرجع تقلید در قم حضور دارند و از سوی دیگر علما و فضلا و تشکل‌های حوزوی مانند جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که مورد توجه امام راحل نیز بود، در این شهر مقدس فعالیت می‌کنند.

استاندار قم تاکید کرد: ارتباط بین حوزه و دانشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است و ارتباط علمی میان حوزه و دانشگاه و تبادل مقالات و پایان نامه‌ها و قراردادهای علمی، می‌تواند سرمنشاء خیرات و برکات زیادی باشد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب: ۳۰ هزار طلبه غیر شاغل حوزه آماده تولید علم هستند

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب دیگر سخنران این نشست بود که اظهار کرد: در قم علاوه بر دانشگاه‌های عادی، دانشگاه‌های میان رشته ای که حوزوی و دانشگاهی هستند حضور دارند که رشد و توسعه در حوزه علوم انسانی در این دانشگاه‌ها، بسیار بیشتر است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم تصریح کرد: این دانشگاه‌ها فعالیت‌های حوزوی و دانشگاهی دارند و رابط میان حوزه و دانشگاه هستند و ۳۰ هزار طلبه غیر شاغل در قم وجود دارد که باید نیازهای حوزوی کشور از امام جماعت مساجد تا عقیدتی سیاسی‌ها و نیازهای دانشگاهی را تامین کنند.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران: کمبود هیئت علمی تخصصی در قم مشهود است

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران نیز تصریح کرد: در نشستی که با مدیران عالی استان قم برای تطبیق خروجی‌های دانشگاهی با نیازهای استان داشتیم، اظهار کردند که حتی شرکت کنندگان در فراخوان‌ها برای رشته‌های مهندسی، به حد نصاب فراخوان نمی‌رسد چه برسد به این که بین ایشان انتخاب شود.

رئیس پردیس فارابی تصریح کرد: در پردیس فارابی دانشگاه تهران، برخی از نیازهای استان با همکاری دانشگاه تهران فراهم می‌شود اما کمبود هیئت علمی متخصص که در فراخوان‌ها، جذب شوند، به شدت مشهود است.

معاون استاندار قم: دانشگاه صنعتی قم به پردیس دانشگاه تهران تبدیل شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در این نشست خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی قم فرصت خوبی برای قم است که اگر به صورت پردیس دانشگاه تهران در آید و چند سال از آن حمایت شود، به جایگاه خوبی می‌رسد و ظرفیت‌های خوب آن شکوفا می‌شود.

بنایی تصریح کرد: در احادیث داریم که علم از قم به سراسر جهان صادر می‌شود و اگر برای قم چندین سال متوالی برنامه ریزی متمرکز و خوبی صورت گیرد، باعث سربلندی همگان و جمهوری اسلامی می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: قم می‌تواند قطب علمی جهان اسلام باشد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز سخنران آخر این نشست بود که اظهار کرد: جایگاه قم به عنوان قطب علمی جهان اسلام مطرح است و این مطلب مورد قبول همه افراد حاضر در این جلسه بود. سال‌ها قبل جمعی از دوستانی که دلسوز شهر قم بودند، این نکته را مطرح کردم که با توسعه صنعتی و صادراتی قم مخالفم بلکه باید به جایگاه علمی و فرهنگی قم برای توسعه دقت کنیم.

وزیر علوم تصریح کرد: قطب علمی شدن قم نباید خاص علوم دینی و انسانی باشد بلکه باید شامل همه علوم شود. اگر یک حوزه علمیه داریم که مهد علوم دینی است، در دیگر علوم نیز باید به شهری تبدیل شود که محل صدور و تولید همه علوم باشد.

وی افزود: در بحث پزشکی قم نیازمند یک دانشگاه جامع پزشکی است و باید یک آسیب شناسی صورت گیرد تا موانع تبدیل شدن قم به قطب علمی کشور و جهان اسلام، احصاء شود. البته آموزش عالی در کشور ما از جایگاه خود برخوردار نیست و در بودجه کشور، از جایگاه خوبی برخوردار نیستیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciupar.t1au52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما