شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 13694
مدیر مؤسسه تئاتر طراوت قم خبر داد:

برگزاری دوره نمایشنامه‌نویسی «ظرف نمایشنامه را باید از کجا اجاره کنیم»

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مؤسسه تئاتر طراوت قم از برگزاری دوره نمایشنامه‌نویسی با عنوان «ظرف نمایشنامه را باید از کجا اجاره کنیم» خبر داد.
برگزاری دوره نمایشنامه‌نویسی «ظرف نمایشنامه را باید از کجا اجاره کنیم»
به گزارش قم نیوز، محمدرضا شاهمردی با اشاره برگزاری به دوره سه مرحله‌ای نمایشنامه‌نویسی اظهار کرد: مرحله اول این دوره مبانی نمایشنامه‌نویسی بود که از ابتدای دی تا پایان سال گذشته برگزار شد.

وی از برگزاری مرحله دوم دوره نمایشنامه‌نویسی با عنوان «ظرف نمایشنامه را باید از کجا اجاره کنیم» خبر داد و افزود: این دوره مرحله دوم نمایشنامه‌نویسی پیشرفته است که در قالب ۳۰ ساعت برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه تئاتر طراوت قم خاطرنشان کرد: این دوره با حضور جابر رمضانی برگزار می‌شود و با توجه به مسائل تکنیکی و مباحث محتوایی که در این دوره درباره ظرفیت نمایشنامه‌ها ارائه می‌شود عنوان «ظرف نمایشنامه را باید از کجا اجاره کنیم» برای این دوره انتخاب شده است.

وی با اشاره به هدف دوره جدید نمایشنامه‌نویسی گفت: در این دوره علاوه بر کشف استعدادها، نمایشنامه‌نویسانی تربیت می‌شوند که با علوم جدید نمایشنامه‌نویسی آشنا هستند.

شاهمردی خاطرنشان کرد: بسیاری از کسانی که در دانشگاه تحصیلات ادبیات نمایشی را می‌گذرانند و لیسانس نمایشنامه‌نویسی دارند به صورت عمومی علوم کلاسیک نمایشنامه‌نویسی را می‌آموزند ولی این دوره به شکل نوین و جدید به مبحث نمایشنامه‌نویسی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه استقبال هنرمندان از این دوره‌ها بسیار چشمگیر بوده است گفت: ظرفیت در نظر گرفته برای این دوره تکمیل شده و هنرمندان از این دوره استقبال داشته‌اند.

مدیر مؤسسه تئاتر طراوت قم یادآور شد: مراحل دوره نمایشنامه‌نویسی با حضور جابر رمضانی بهترین کارگردان زیر ۳۰ سال در سال ۹۰ و یکی از دارندگان جایزه مهم و ویژه اکبر رادی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز سوم دوره نمایشنامه‌نویسی با عنوان اصول و فنون نمایشنامه‌نویسی در قالب ۴۰ ساعت در تابستان برگزار می‌شود.

دوره «ظرف نمایشنامه را باید از کجا اجاره کنیم» از ششم اردیبهشت تا پایان خرداد در سالن شهید آوینی فرهنگسرای جوان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcc0eqs.2bq1o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما