دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 13747
سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم برگزار کرد:

نقاشی در هفته زمین پاک

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اعلام کرد: در هفته زمین پاک این سازمان با مشارکت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان نسبت به برپایی ایستگاه نقاشی و برنامه های آموزشی جهت دانش آموزان در سطح مدارس و بوستان شهید بنیادی اقدام نمود.
سیف الدین موسوی
سیف الدین موسوی
به گزارش قم نیوز، سید سیف الدین موسوی اضافه کرد: حفاظت از محیط زیست یکی از بزرگترین دغدغه های امروز بشر است که متاسفانه عدم توجه به زیرساخت های زیست محیطی در کنار رشد روزافزون صنعت به معضلی جدی برای کشورها تبدیل شده است.
ایشان بیان داشت: طرح ها و برنامه های مختلفی از سوی این سازمان در حال اجرا و برنامه ریزی است که با آموزش و مشارکت شهروندان به مرور زمان در حال عملیاتی شدن است.

موسوی با اعلام برنامه های این سازمان اظهار داشت: طرح تفکیک از مبدا، طرح تفکیک در مقصد، آموزش کاهش تولید پسماند و استفاده از کیسه های بادوام پارچه ای جهت خرید و فرهنگ سازی در خصوص نحوه خرید، نگهداری و مصرف مواد غذایی از برنامه هایی است که این سازمان نسبت به انجام آن اقدام نموده است.

وی ضمن درخواست از شهروندان به رعایت نکات زیست بوم اضافه کرد و بیان داشت: به یقین این اشتباه است که ما یک سازمان یا مجموعه را متولی حفظ محیطی زیستی بدانیم در صورتیکه میلیون ها نفر در آن زندگی کرده و تک تک آنها در بوجود آوردن آلودگی و یا حفظ آن دخیل هستند.

وی گفت: آموزش دانش آموزان بعنوان گروه هدف بعنوان پایه و اساس آینده طرح های دراز مدت و از اهداف این سازمان می باشد که در هفته زمین پاک این مهم با برپایی کلاس ها و ایستگاه های نقاشی با موضوع زمین پاک، توزیع کتب آموزشی، مسابقه و... صورت پذیرفت و امید است با گسترش این آموزش ها ایرانی سرسبز و سربلند را به فرزندان خود بسپاریم.

وی یادآور شد: در احادیث و روایات متعدد از ائمه معصومین(علیه السلام) تاکید به نظافت و حفظ پاکیزگی به چشم می خورد و ما نیز می بایست با تاسی از ایشان نسبت به رعایت احکام اسلامی و موازین قانونی اقدام کنیم تا شهری پاک و سالم داشته باشیم.


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcbzzb8.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما