سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 14002
مدیر مركز مدیریت حوزه علمیه قم:

صنعت فرهنگی قم بیكاری و فقر را از بین می برد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مركز مدیریت حوزه علمیه قم بر ضرورت توسعه صنعتی استان قم با رویكرد فرهنگی تاكید كرد.
صنعت فرهنگی قم بیكاری و فقر را از بین می برد
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مدیر عامل شركت شهرك های صنعتی قم با اعلام این مطلب اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است كه ما در كنار بحث حوزه های علمیه و بارگاه كریمه اهل بیت(ع) قم را یك شهر پیشرفته نیز بدانیم.

وی با بیان اینكه توسعه استان از نظر صنعت منافاتی با بعد فرهنگی و دینی قم ندارد خاطر نشان ساخت: معتقدیم اگر بخواهیم آموزه ها و مكتب اهل بیت (ع) را در جهان منتشر كنیم باید در قم یك مدل و نمونه جامعه پیشرفته و توسعه یافته همه جانبه را به نمایش بگذاریم. تا هر بازدید كننده ایی كه از جهان به قم آمد شاهد باشد همانطور كه طلبه ها در كسب معارف اهل بیت(ع) مشغول هستند در این شهر هیچ بیكار و فقری وجود ندارد و اشتغال آن پایدار است.

وی اضافه كرد: مكتب اهل بیت(ع) در تشویق به كار، تولید و اشتغال و در مزمت بیكاری است. اگر در كنار بعد فرهنگی این گونه، توسعه شهرمد نظر قرار گیرد، آن گاه می توانیم نگاه جامعی به آموزه های اهل بیت(ع) داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه قم با تأكید بر اینكه آموزه های اهل بیت(ع) تك بعدی نیست خاطر نشان ساخت: كسانی كه دین را خلاصه می كنند در عبادات، تنها بخشی از دین را شناخته اند. دین اگر بعد عبادی دارد، بعد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هم دارد. دین بدنبال تامین دنیا و آخرت انسان هاست.

وی بیان داشت: با توجه به اینكه فعالیت های صنعتی در كنار فضای فرهنگی و دینی قم انجام می شود این حركت با رویكردی مناسب صورت گیرد. به طوری كه صنعت مكمل بعد فرهنگ قم باشد. شهرك صنعتی چاپ و نشر دارای این ویژگی است و كاملاً با فضای توسعه ایی و فرهنگی قم همخوانی دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با تقدیر از رویكرد فرهنگی شركت شهرك های صنعتی قم خاطر نشان ساخت:‌ تحقق توسعه فرهنگی صنعت در قم نیازمند اتاق فكر است. بر اساس مكتب اهل بیت (ع) ماه باید شهری داشته باشیم كه فقیر و بیكاری در آن وجود نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت از بخش صنعت و سرمایه گذاران توضیح داد: مسوولان استانی و كشور بایستی برای فعال نگه داشتن واحدهای صنعتی و تولیدی از تمام توان و ظرفیت خود استفاده كنند.

استاد دروس عالی حوزه علمیه قم گفت: امروز صنعت و تولید ما با تحریم های دشمنان انقلاب روبروست ولی همین تحریم ها و محدودیت ها نیز به نفع ایران تمام شده است. زیرا ما مجبور شدیم برای تأمین نیازهای خود تلاش بیشتری بكنیم و درهمین راستا در بخش های بسیاری به خود كفایی و پیشرفت های چشم گیری رسیده ایم.


انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcgxz9q.ak9tz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما