سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 14006
کفیل:

جایگاه امامت در دوران پیشوای دهم شیعیان بی‌نظیر بود

قم نيوز : قم نیوز: رییس مرکز تخصصی نماز گفت: امام‌شناسی، تبیین منشور و جایگاه امامت در دوران پیشوای دهم شیعیان بی‌نظیر بود.
جایگاه امامت در دوران پیشوای دهم شیعیان بی‌نظیر بود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام صادق کفیل، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: حرکت اهل بیت(ع) همواره در راستای تبیین جایگاه توحیدی، امامت و مبارزه با جریانات انحرافی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) در محور اول حرکت‌های جدی و پایه‌ای داشت و در این زمینه به احیای فرهنگ غدیر و تبیین منشور امامت پرداخت.

رییس مرکز تخصصی نماز عنوان داشت: در دوران امام هادی(ع) از یک بعد تبیین جایگاه امامت پیگیری می‌شد و در زمان هیچکدام از اهل بیت(ع) تا این حد امام‌شناسی، تبیین منشور و جایگاه امامت وجود نداشته است.

وی یادآور شد: امام علی النقی(ع) در طول ۳۳ سال امامت خود در این امر بسیار موفق بود و بهترین مبانی امام‌شناسی در دوران این امام بزرگوار تبیین شده است.

کفیل ادامه داد: امام در مقابله با جریان‌های انحرافی به طور جدی حرکت کرد و در بین دولتمردان نفوذ پیدا کرد و از نفوذ اجتماعی فراوانی برخوردار بود.

وی عنوان داشت: مبارزه با غلات از فعالیت‌های دیگر پیشوای دهم شیعیان بود زیرا این افراد برخی اهل بیت(ع) را در جایگاه خدا می‌دانستند ولی امام به طور جدی با آنها مبارزه می‌کرد.

رییس مرکز تخصصی نماز یادآور شد: جامعه امروز باید در زمینه تبیین جایگاه امامت حرکت کند بنابراین بهترین روش برای ترویج این مبحث تبیین زیارت جامعه کبیره است.

وی با اشاره به اقدام امام علی النقی(ع) در زمینه حماسه اقتصادی تصریح کرد: در دوران متوکل خوشگذرانی، اسراف و تجمل به طور فراوان وجود داشت بنابراین امام با ساده‌زیستی در برابر آنها به حرکت پرداخت.

کفیل عنوان داشت: امام هادی(ع) به روش‌های مختلف مانند نامه و ارتباط چهره به چهره شبهات پیرامون امامت را حل می‌کرد بنابراین اکنون با تأسی به ایشان نباید در برابر آسیب‌ها و انحرافاتی که در برابر اسلام و دین مشاهده می‌شود، ساکت باشیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcaiwn6.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما