شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۰۲
کد مطلب : 14052
کاووسی خبر داد:

بازدید رایگان از سه نمایشگاه ویژه هفته میراث فرهنگی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون ميراث فرهنگي اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم بیان کرد: سه نمایشگاه ویژه هفته میراث فرهنگی در قم برپا شده که بازدید از آنها در این بازه زمانی برای عموم مردم رایگان می باشد.
بازدید رایگان از سه نمایشگاه ویژه هفته میراث فرهنگی در قم
به گزارش قم نیوز، عمار کاووسی با اشاره به برنامه‌های هفته میراث فرهنگی گفت: نمایشگاهی ویژه هفته میراث فرهنگی در کاخ سعدآباد تهران با حضور آثار و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی استان‌های سراسر کشور از جمله قم برگزار شده که تا پایان اردیبهشت‌ماه این نمایشگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به نمایشگاه‌های دایر شده در استان قم در این هفته تصریح کرد: سه نمایشگاه ویژه هفته میراث فرهنگی در استان برپا شده که از امروز پنج شنبه آغاز به کار کرده و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

معاون سازمان میراث فرهنگی قم افزود: نمایشگاهی با حضور دانشجویان رشته صنایع دستی استان در خانه یزدان پناه قم برگزار شده که موضوع آن نمایش صنایع دستی استان و آثار دانشجویان این رشته است.

کاووسی افزود: نمایشگاه عکسی از آثار موزه مردم شناسی منطقه الموت قزوین که حاصل کار پژوهشگر آزاد خانم شهربانو سلیمانی است ویژه این ایام در نگارستان عروس قلم قم برگزار می‌شود و ساعت بازدید آن در ۲ شیفت کاری صبح و بعدازظهر می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین نمایشگاهی در خصوص این هفته با حضور دانشجویان رشته معماری در خصوص ساخت و ساز و معماری اصیل ایرانی در باغ گنبد سبز واقع در خیابان چهارمردان برپا شده که ساعت بازدید از این نمایشگاه نوبت صبح و تا پایان وقت اداری است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از برگزاری تور کویری خبر داد و گفت: تور کویر سازمان میراث فرهنگی به منظور بازدید و معرفی آثار کویر ویژه دانشجویان رشته میراث فرهنگی در این هفته برگزار می‌شود.

کاووسی با اشاره به افتتاحیه موزه آثار مراجع عنوان کرد: قرار بر این بود که افتتاحیه موزه آثار مراجع در این هفته انجام شود ولی متاسفانه این برنامه به علت وجود برخی مشکلات مقدور نشد.

وی همچنین از مسابقه ای با موضوع میراث فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: مسابقه نقاشی با موضوع آثار تاریخی که در خانه تاریخی زند وجود دارد برای تمام سنین از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد برگزار خواهد شد که علاقمندان با حضور در این مکان می‌توانند آثار موجود را نقاشی کنند و جوایز نیز متناسب با رده های سنی نقاشی های برتر تدارک دیده می‌شود.

بازدید از نمایشگاه‌های مذکور و همچنین موزه‌های استان قم در هفته میراث فرهنگی با هدف آشنایی بیشتر مردم با میراث فرهنگی و ترویج فرهنگ و حفظ میراث خود برای عموم رایگان است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb5gb8.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما