دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 14091
رئیس ستاد اعتکاف استان قم خبر داد

ثبت‌نام 15 هزار نفر متقاضی اعتکاف در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اعتکاف استان قم از ثبت‌نام 15 هزار نفر متقاضی اعتکاف در قم خبر داد.
ثبت‌نام 15 هزار نفر متقاضی اعتکاف در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای  با اشاره به سخنی از رسول اکرم(ص) اظهار داشت: هر کس از روی ایمان و توجه با قصد صحیح معتکف شود امید است همه گناهان گذشته‌اش بخشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: بشر زمانی که موهبت اعتکاف را دریافت می‌کند و جایگاه بندگی و عظمت معبود خود را می‌شناسد به طور طبیعی باید بهترین و بیشترین استفاده را از این فرصت و موهبت داشته باشد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه اکنون اعتکاف به صورت فرهنگ عمومی در سطح کشور توسعه پیدا کرده است گفت: عطر این معنویت همه جا پراکنده شده و قم به عنوان ام القرای جهان تشیع و محل احیای اعتکاف بالنده‌ترین و غنی‌ترین اعتکاف را دارد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴ هزار نفر قمی معتکف می‌شوند گفت: حدود ۱۰ هزار خواهر و ۵ هزار برادر در اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند که در بخش خواهران با انجام قرعه کشی افراد شرکت‌کننده در اعتکاف تعیین می‌شوند.

تکیه‌ای خاطرنشان کرد: ۲۴ مسجد در شهر قم ویژه اعتکاف در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۰ مسجد مخصوص برادران و ۱۴ مسجد ویژه خواهران است.

وی یادآور شد: از جمع کل معتکفان ۵۰ درصد خواهران و ۵۰ درصد برادران پذیرش می‌شوند و برنامه‌های اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب به عنوان ایام‌البیض برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به برنامه‌های ایام اعتکاف گفت: ویژه برنامه‌های ولادت مولای متقیان علی(ع)، حضرت زینب کبری(س)، حلقه‌های مشاوره‌ای و حلقه‌های معرفت از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی تلاوت قرآن، دعاهای ایام، صحیفه سجادیه، دعای ندبه، دعای سمات، زیارت آل یاسین، زیارت عاشورا و بیان احکام شرعی را از برنامه‌های دیگر اعتکاف ذکر کرد.

تکیه‌ای خاطرنشان کرد: معتکفان لازم است از همه تعلقات مادی خود مانند تلفن همراه جدا شوند تا خلوت خود و معتکفان دیگر بر هم نخورد و بتوانند توشه راه خود و آینده زندگی خود را از اعتکاف رقم بزنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcez78z.jh8eoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهدیس
من 13 سال دارم . آیا میتوانم شرکت کنم/
احسان
با سلام. من در سایت اعتکاف قم ثبت نام کردم و کد رهگیری ام را یادداشت کردم اما حواسم نبود تا برگه را کپی کنم الان پیامک آمد که قبول شدم و برگه ام را ندارم حالا باید چه کنم
فاطمه
سلام من به سایت اعتکاف رفتم به جای ثبت نام آدرس دادن .حالامن چکارکنم خیلی دوست دارم شرکت کنم
r
چرا افراد زیر 16 سال برای اعتکاف پذیرفته نمی شن؟؟؟!!!!!
علی
سلام. من این هفته مسافرت بوذم و کارتم را نگرفتم. به کجامراجعه کنم برا کارت؟
معصومه
خوب
اشرف السادت
برای اولین بار میخوام اعتکاف برم واز این بابت خیلی هیجان دارم،ولی نمیدونم بالاخره میشه يانميشه.....