دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 22217
رئیس ستاد اعتکاف قم:

جشنواره سراسری اعتکاف به صورت بین المللی در قم برگزار ‌می‌شود

قم نيوز : قم نیوز:رئیس ستاد اعتکاف قم گفت: سومین جشنواره سراسری اعتکاف به صورت بین‌المللی همزمان با ماه رجب در قم برگزار می‌شود.
جشنواره سراسری اعتکاف به صورت بین المللی در قم برگزار ‌می‌شود
به گزارش قم نیوز، خحت الاسلام علیرضا تکیه‌ای با اشاره به اینکه اعتکاف به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است اظهار کرد: در اعتکاف رجبیه ۱ میلیون نفر شرکت می‌کنند و باید این اعتکاف در رمضان نیز گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد تصریح کرد: اعتکاف یک باب مستقل ندارد و ذیل مبانی روضه عنوان می‌شود و در این زمینه با امیدواریم با صحبت‌های شما این موضوع بیشتر جا بیفتد.

تکیه‌ای با اشاره به اینکه در سال اول ۱۷۰۰ اثر با بیش از ۲ هزار نفر جشنواره اعتکاف برگزار شد خاطر نشان کرد: بر بال قنوت کتابی بود که در این زمینه تهیه شد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم گفت: سال بعد که جنبه هنری بود فیلم‌های بسیار زیادی در این زمینه تولید شد و بیش از ۱۰۷۰ اثر به این جشنواره ارسال شد خاطر نشان کرد: نرم افزار ویژه‌ای نیز در این زمینه تهیه شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم جشنواره بخه صورت بین المللی پیگیری شود عنوان کرد: باید اعتکاف بین المذاهب برگزار شود که در این زمینه ۱۲۰ اثر ارسال شده است.

در این زمینه ۲۸ کتاب آماده چاپ است تصریح کرد: نظرات بین المذاهب در حوزه اعتکاف جمع آوری شده است و به زودی این کتاب نیز به چاپ می‌رسد.

تکیه‌ای با اشاره به اینکه موصعه اعتکاف نیز اغاز به کار کرده است تصریح کرد: این کتب در زمینه فقه و زمینه‌های دیگر به چاپ می‌رسد زیرا اکثر این کتاب‌ها آماده چاپ هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ سوال فقهی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است تصریح کرد: ۸۴ جلد کتاب اعتکاف نیز به صورت یک تک جلدی آماده می‌شود و در این زمینه ۱۲۰۰ مقاله پیگیری شده است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به اینکه ۸ ماه رجب این جشنواره در مرکز مدرسه امام خمینی آغاز به کار می‌کند اظهار کرد: حوزه‌های بین المللی بسیار زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند که امیدواریم بتوانیم این جشنواره را به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی افزود: در جشنواره سوم اعتکاف ۲۰ نهاد از جمله شش نهاد بین‌المللی همکاری داشته‌اند که در این میان می‌توان به جامعه المصطفی، مجمع تقریب، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع آل البیت(ع)، آستان قدس، دفتر رهبری مسجد مقدس جمکران، ارشاد، حوزه علمیه استان قم و دفتر رهبری اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما سوژه‌های بسیار زیادی را برای صدا و سیما فراهم کردیم تصریح کرد: صدا و سیما تواسنت برنامه‌های بسیار زیادی را در این زمینه برگزار کند.

حجت الاسلام تکیه‌ای با اشاره به اینکه در برخی از سال‌ها ۲۰ درصد رشد داشته است عنوان کرد: در سال قبل بیش از ۸۰۰ هزار نفر در اعتکاف شرکت کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd5x0x.yt0xf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما